maandag, oktober 29, 2007

Als de kat van huis is...

Als de kat van huis is dansen de muisjes op tafel... Nou, het viel wel mee. Micky en ik waren allebei niet thuis dit weekend. Micky moest op vrijdag naar Syracuse, en zou op zaterdagmorgen naar Fort Drum gaan met de kadetten. Op het laatste moment werd besloten om vrijdagavond al te gaan, hij was een van de chaufeurs. Hij kwam doodmoe terug gisteren. Ze moesten in de oude legerbarakken slapen, met zo'n 20 personen op een kamer. De kadetten lagen tot half een te kletsen en moesten om vijf uur weer opstaan. Veel slaap had hij niet gekregen en overdag was hij steeds in de weer. Ah, jong zijn!

Zaterdagavond had DaSom haar eerste dansavond van de high school, de homecoming dance. Ze was met de bus naar de stad gegaan, en die avond bij een vriendin blijven slapen. Tevens ook de eerste keer dat ze dat deed, maar we konden haar niet halen. Ze had het wel leuk gehad, de "sleep over" was leuker dan het dansen zei ze. Van het dansen zei ze dat het "looks like sex". Hm, een beetje a la dirty dancing of zo? Dat de jongens en meisjes wel erg dichtbij elkaar dansen hier had ik van Anais ook al eens gehoord.

De kinderen hebben zich wel vermaakt thuis. Geen limiet aan videospellen is voor hun feest.
Op mijn werk was het best druk. Vooral op zondag. Ik heb de afgelopen 6 weken een nieuwe verpleegkundige ingewerkt, en die vraagt zich af hoe ze het ooit allemaal alleen aan zal kunnen. Het is ook zo ontzettend veel wat je moet weten, en waar je allemaal aan moet denken. Ik kan me die tijd van nieuw zijn nog goed herinneren, heel stressvol.
Hoewel er gisteren wel erg veel op ons af kwam. 7 uur: patient is er prima aan; 7.15: patient is in ademnood. De hele dag is hij een van onze drukste patienten. Dan was er de echtgenote van een andere patient die erg veeleisend was, 2 bejaarde dames in de war en uit-bed-klimmers, en laat in de middag kreeg een van hun een CVA (beroerte). Erg schokkend als zoiets gebeurd. Er werd meteen een CT scan gedaan, en de familie was er bij. Die moet je dan ook opvangen.
Dan ben ik om 19.30 nog met de laatste loodjes van mijn dienst bezig en komt er een man aanlopen met de woorden "we need some help over there". Ik zeg ok, momentje. Dan zegt hij dat er iemand flauwgevallen is in de lift. Oef, dat is even wat anders, en iedereen die het hoort rent er gauw naar toe. Het was een bezoeker, ze was alweer bij, en we hebben haar naar de eerste hulp gebracht.

Je moet toch blijven lachen, en soms zijn er ook echt wel leuke dingen. Zoals die 92-jarige. Ik spuitte zijn infuus door, zegt hij dat ik maar niet dichter bij hem moet komen met mijn gezicht, want dan wist hij nog niet wat hij zou doen. Ik was zo "pretty" volgens hem. Charmeur!
Of die man die op zijn gezicht was gevallen, hij zag er niet uit met zijn blauwe plekken en sneetjes op zijn gezicht. Hij was in het begin miserabel toen op de afdeling kwam, niks was er goed, maar was heel blij toen hij weer naar huis kon. Je moet een beetje uitkijken met welke grapjes je met wie maakt, maar als je de mensen een beetje kent kun je wel eens grappen. Zo met hem, toen we het over de verzorging van zijn wondjes hadden, vertelde ik hem dat hij de kleine kinderen met Halloween bang kon maken. Daar moest hij zo mee lachen.

Dan nog een update over mijn examen van vorige week,dat kregen we vanavond terug. Ik had 94%! Ik kan het niet geloven. De meerkeuze vragen had ik bijna allemaal goed gegokt, en bij het schrijfwerk genoeg uit mijn mouw gezogen! We hebben vanavond nog even aan de presentatie van volgende week kunnen werken, en dat begint allemaal op z'n plaats te vallen. We hebben er lol in!

4 Comments:

Blogger Petra said...

Bewondering heb ik voor jullie, hoor! Er lijkt me weinig werk zwaarder, dan de verpleging. Natuurlijk maak je ook leuke dingen mee, maar je moet toch telkens weer de happy gene zijn, ook als er erge dingen gebeuren. Doodvermoeiend, lijkt me! En ja, hier alles goed, hoor, we vallen van het ene avontuur in het andere, ha ha, maar dat is vast herkenbaar!

9:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is wel super zeg 94%.

Kan me voorstellen dat ze het sleep over net zo leuk vond, hahah.

gr petra

9:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig Annemiek. Je hebt een super score behaald!!!

3:15 a.m.  
Blogger Petra said...

Jeetje dat is inderdaad een hele drukke dag geweest zeg. Van het een zo naar het ander....
En gefeliciteerd met zo'n mooie uitslag! Hartstikke knap, volgens mij was het niet gokken, je had je gewoon goed voorbereid Annemiek!

6:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?