vrijdag, oktober 26, 2007

Vandaag van alles wat

Micky moest vandaag al vroeg weg, en Tim had gevraagd of ik hem naar school kon brengen. Hij wordt wel een beetje verwend zo, want hij zou ook de bus bij de basisschool kunnen nemen. Na wat tegenstribbelen gaf ik toch toe. Ik bedacht me dat ik tevens wel wat dingen in de stad zou kunnen doen. Ik had het open huis van Tim's computerles gemist, omdat het op dezelfde avond was als het open huis van de high school (zijn computerlessen zijn in een andere school). Dus vanmorgen heb ik tevens even met de leraar gepraat en Tim heeft me in de klas laten zien waar ze allemaal aan werken. Het is helemaal boven mijn pet, maar het was wel leuk om te zien. Ze hebben net geleerd hoe ze netwerken moeten maken, en hoe ze de connecties op de kabels moeten zetten. Dat is nog een heel precies werk. Zo'n 8 piepkleine draadjes van verschillende kleuren moeten op de juiste manier in een klein contact gezet worden. Het volgende wat ze gaan leren is om een netwerk te programmeren.

Mijn volgende stop was het postkantoor, en daar heb ik een money order gehaald, een soort check. Dat is het laatste stukje dat ik nog moest hebben voordat ik mijn papieren voor Nederlanderschap op kan sturen. Ik ben nogal langzaam geweest in het vergaren van deze papieren, iedere keer als ik dacht dat ik alles had las ik het nog eens over. En telkens vond ik nog iets dat ik miste, gewoon omdat ik er overheen las. Bijvoorbeeld dat een uitreksel van huwelijk maar 1 jaar oud mag zijn.

Omdat het zo langzaam aan hier toch kouder wordt, dacht ik dat het ook wel een goed idee zou zijn om de sneeuwbanden op de auto te zetten voordat iedereen er aan denkt en het te druk wordt bij de garages. Ik had de 2 banden bij me, en ging naar Sears in de mall. Later met afrekenen vroeg de man of ik er altijd maar 2 had, of 4. Toen herinnerde ik me weer dat ik vorig jaar 4 nieuwe heb gekocht. Grr, moet ik toch nog een keer terug om de 2 er achter op te laten leggen. Nou ja, in ieder geval zitten de 2 voorbanden er alvast op voor de eerste sneeuw. Voordat ze me vorig jaar 4 sneeuwbanden aangepraat hebben had ik altijd alleen maar de 2 voorbanden. 4 schijnt wel beter te zijn.

Terwijl ze aan de auto werkten ging ik koffie drinken. De winkels in de mall waren nog dicht, alleen Wendy's was open. Ze hadden een kan koffie staan waaruit je zelf kon schenken, en iedereen legde zijn centen voor de koffie ernaast. Wel grappig, je kon zo zelf pakken en afrekenen. Er waren groepjes mall-walkers, mensen die in de mall gaan lopen om zo hun oefening te krijgen. Het zijn vooral ouderen die dit doen, in ieder geval is de temperatuur daar altijd precies goed, en het heeft ook nog een sociale functie.
Terwijl ik daar aan de koffie zat, bedacht ik me dat de kapper misschien al open was. Dus daar even heen gelopen, ze waren open, en ik kon zo terecht. Dus alweer twee vliegen in 1 klap.

Thuis heb ik even met de hondjes gelopen. Het wordt al behoorlijk koud.
Er zat een grote groep robins in de bomen te kwetteren. Die zijn zich aan het verzamelen voor hun reis zuidwaarts. Wat een verschil met de ganzen, die lijken zo georganiseerd. De robins zijn extreem actief, en dan vliegen ze zigzaggend tussen de bomen, en dan de lucht in alle richtingen op. Alsof ze niet weten welke kant ze op moeten. Ik maakte een opmerking hierover tegen Bart, en hij zei dat het waarschijnlijk "last minute packers" zijn. Haha, dan is ons gezin ook meer als robins dan ganzen.

Vanavond hadden we met ons groepje afgesproken om aan onze presentatie te werken. Wel vervelend om net weg te moeten gaan toen de kinderen thuis kwamen.
Ik heb mijn gedeelte van de power point af, wat best nog wel een karweitje was. Had ik ons onderwerp al genoemd? Het is "Managing Generational Diversity". Ik moet zeggen dat het een geweldig interessant onderwerp is. Ik weet natuurlijk wel wat over alle generaties, maar door er nu veel over te lezen wordt het toch duidelijker. Ik stond ervan te kijken hoeveel er op verpleegkundig gebied al over geschreven is.
Het is moeilijk om ons groepje van 4 bij elkaar te krijgen, met de wisselende diensten. Vanavond kon er ook eentje niet komen. We zijn toch een eind gekomen met ideeen. Behalve de powerpoint gaan we een spelletje Jeopardy in elkaar zetten.
Dan was er vanavond ook nog een presentatie van een IC arts over sepsis waar ik naar toe geweest ben. Het was goed, en voor onze afdeling ook leerzaam.
En zo is er altijd wat!

1 Comments:

Blogger Petra said...

Inderdaad van alles wat! Leuk, he, om even een kijkje op school te kunnen nemen, vond ik vorige week ook. Sepsis, eng, hoor! Hier is nu zoveel te doen om die MRSA bacterie, horen jullie daar iets van? Nog een fijn weekend!

5:44 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?