woensdag, oktober 10, 2007

Stunthond Bitz

Vanmorgen heb ik zo'n 4 mijl gelopen met de hondjes. Een rondje dat ik al lang niet meer gedaan had. Er liggen weinig huizen langs deze route, maar het lijkt wel of bij ieder huis 2 grote loslopende honden horen. Die komen blaffend aan rennen, en Kibbels en Bitz zijn er erg door geintimideerd, maar laten zich gewillig besnuffelen. Genoeg voor ons allemaal om nerveus te zijn. Sommige van deze honden zijn zo groot dat de beagles er zo onder door kunnen lopen. Gelukkig zijn we er zonder kleerscheuren afgekomen.

Ik vraag me af of Bitz in een vroeger leven een berggeit geweest is. Ze heeft totaal geen hoogtevrees, en kan gemakkelijk over een smal muurtje langs een diepe afgrond lopen. Dat doet ze als we in Treman State Park lopen.
Vanmiddag zaten Kibbels en Bitz op het terras en ik was even binnen. Toen ik naar buiten keek zag ik Bitz boven over de rand van het terras lopen. Ik schrok me rot! Ik had een bank verzet zodat die in de zon stond, maar nog altijd een meter van de terrasrand. Juist om zoiets te voorkomen, want allebei de hondjes zitten altijd te zoeken naar een ontsnappingsroute. Ik ging gauw naar buiten, Bitz keek me even aan met een blik van "wat doe je eraan" en sprong. Niet richting terras, maar richting grond. Ik dacht zeker dat ze wat gebroken zou hebben, en even zag ik haar niet. Ik zag pootafdrukken op de picknicktafel, daar was ze op geland, en toen zag ik haar weg rennen. Ietsje langzamer dan normaal met een ietwat trekkende achterpoot. Je zou haar toch wat! Kibbels en ik zijn haar samen gaan zoeken. Dan is het wel weer handig om een snuffelhond te hebben, want Kibbels had Bitz zo gevonden. Ze was blij ons te zien, maar het duurde even tot ik haar te pakken had.

Hier even een foto om te laten zien hoe ver dit wel niet is:

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Oei oei oei, wat een "daredevil". Hoe moet je dit nu weer gaan oplossen? Is het trouwens wel weer goed met het pootje?

2:50 a.m.  
Blogger Petra said...

Oei, gelukkig is ze niet (ernstig) gewond geraakt! Hier houd ik mijn hart weleens vast met de katten. Die gaan op de rand liggen en als ze eraf zouden vallen is het stenen terrasje eronder. Gelukkig nog nooit gebeurd. Je hart zat vast even in je keel!

12:32 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Dat kun je met recht een stunthond noemen. Soms vraag je je af wat er door z'n koppie gaat....... Is zijn pootje weer goed?

3:43 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Even ter geruststelling: ze loopt prima dus met het pootje zit het wel goed. We zagen dat 1 van haar nagels heel kort afgebroken was en bloedde, maar dat is ook weer over.
Maar vandaag kunnen ze allebei niks binnen houden, wat nu weer?

8:05 p.m.  
Blogger kastelke said...

Amai, die is inderdaad niet bang! Gelukkig dat het dan (relatief) goed afloopt.
Gaan wandelen met dit herfstweer heeft ook z'n charmes: die heerlijk knisperende blaadjes onder je voeten, dat vind ik een leuk geluid.

4:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is inderdaad wel een fikse sprong geweest. Misschien doet ie het nu niet meer ?
Beterschap met de hondjes

Groetjes

1:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?