donderdag, mei 17, 2007

"Onze"dag

Er is een moederdag, vaderdag, en een dierendag, maar wist je dat het vandaag Pack Rat Day is? Nee? Ik ook niet, tot ik het vandaag op de radio hoorde. Dat is dus echt een dag voor onze familie, want Pack Rats 'R Us! Dat hebben we wel met de paplepel ingegoten gekregen, en jong geleerd is nogal moeilijk af te leren. Niks weg gooien, want je zou het nog een keer kunnen gebruiken. En als je het dan toch weg gooit, kom je er een paar weken later achter dat je het toch had kunnen gebruiken.
Ik probeer wel wat te 'downsizen' hoor!

Voorbeeldje; ma had veel van mijn tekeningen van mijn kindertijd bewaard, en hoewel ik het heel leuk vond om dat nog eens terug te zien, zag ik ze toch niet jaren hier in een doos staan. Ze verdwenen bij het oude papier, maar toen heb ik ze er weer uit gehaald en er eerst foto's van gemaakt :)


Met die zwanentekening heb ik nog een prijs gewonnen :)

De kinderen hebben zich rot gelachen met de tekeningen, dus we hebben er nog plezier aan beleefd. En ik moet bekennen dat ik er toch een paar van bewaard heb.

Zo, nu weten jullie weer een van mijn zwakke punten.
Om terug te komen op alle vreemde dagen, morgen is het onder andere "No Dirty Dishes Day". Het is ook "Bike to Work Day". 29 mei is een dag die nog niet "bezet" is als een speciale dag. Wat zullen we daar eens van maken? Bloggers Day misschien?

7 Comments:

Blogger Petra said...

Ik herken gelijk meneer de uil!!
Je kon goed tekenen Annemiek.
Ben je onlangs nog aan het aquarellen geweest?

5:58 p.m.  
Blogger Petra said...

Ja, ik zag ook meteen meneer de uil!! Goed, hoor! En die zwanen tekening was heel goed.
Ik heb ook prijzen gewonnen met tekeningen, vooral op de lagere school. Maar waar die nu zijn?
Mijn moeder bewaarde wel van alles en nog wat, zo erg, dat hun huis te vol werd. Van de weeromstuit bewaar ik alleen het hoognodige. Ik vraag aan de kinderen, wat ze willen houden, de rest gaat weg. Wat dat betreft ben ik helemaal niet nostalgisch.

10:33 p.m.  
Blogger Petra said...

PS: Vanavond waren we in de National Zoo en ik denk dan altijd aan jullie!

10:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben ook zo iemand die het eigenlijk niet over mijn hart kan krijgen om dergelijke dingen weg te gooien. Ik heb van de meiden al doooozen vol...Ik heb zelf ook nog veel van mijn kindertijd. Toen we alles aan het uitzoeken waren om te kijken wat er wel en niet mee zou gaan naar de State vond Gj het tijd, dat ik dat spul nu eindelijk een weg deed. Stiekem is het nu toch hier.

Al die dagen dat is bijna niet bij te houden. ik ben al blij dat ik "nieuwe" feestdagen kan onthouden...

gr Petra

11:04 p.m.  
Blogger kastelke said...

Sint en Piet, die zal je in Amerika niet snel tegen komen.
En Mijnheer -oogjes dicht en snaveltjes toe- De Uil brengt ook weer heel wat herinneringen boven.
Ik wou dat ik nog zo'n tekeningen had van vroeger. Die van onze zoon houden we trouwens ook bij, ook al moeten we wat schiften, want hij maakt tekeningen aan de lopende band.

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig: wat is de link tussen jullie en de National Zoo? (cfr. Kasaka)

4:41 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; aan het aquarellen ben ik al lang niet meer toegekomen. Hopelijk weer snel!

Virginia Petra; van de kinderen bewaar ik ook de mooiste dingen. Ze zouden zelf alles weggooien.
Zitten er nog eendjes bij de tijgers in de zoo?

Petra vD; je bent een smokkelaar :)
Nee, ik ben ook niet van plan om al die feestdagen bij te houden, maar ik vond het wel grappig om te zien.

Elke; ken je het liedje ook nog? "hallo meneer de uil, waar breng je ons naar toe..."
De link tussen Petra, ik en de zoo? Een paar jaar geleden toen we Petra ontmoeten in Washington zijn we samen met onze families naar de zoo geweest. Terwijl ze op ons stonden te wachten bij de tijgers at een van die tijgers een baby eendje op dat een beetje te dicht bij kwam.

8:32 a.m.  
Blogger kastelke said...

Ja hoor, ik ken het liedje nog!
o.a. met 'Fabeltjeskrant, want daarin staat precies vermeldt, hoe het met de dieren is gesteld'. :-)
Oh, wat eng, zo'n tijger die een eendje opeet!

11:54 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?