woensdag, mei 02, 2007

Genieten

Wat een heerlijk weer vandaag. Blauwe lucht, hier en daar een wolkje, en een beetje een windje. Dat maakte het nog een beetje koel, maar op het terras was het prima vertoeven. Micky was vroeg thuis, en we hebben het schommelbankje in elkaar gezet, dus dat staat weer.
Alles begint nu snel te groeien. De struiken hebben een groene waas, en hier en daar de bomen ook. Met de seizoensverandering is het elke keer goed te merken dat het in Ithaca net een paar graden warmer is dan hier buitenaf. Daar bloeien de bloesems al, en zijn de bomen al aardig groen, terwijl wij daar nog een week of zo op moeten wachten.
Het fijne van de nog kale bomen is dat je zo mooi al de vogels kunt zien. Het was een gekwetter en levendig geheel. Als je zo een tijd zit te kijken zie je allerlei soorten. Eentje vloog er met een snavel vol nestmateriaal, een tufted titmouse. Ik vindt het zo'n grappige naam.
Ik heb maar meteen nog een nestkastje dat in het najaar van de boom gewaaid was opnieuw geverfd en weer opgehangen.
Echt een dag met sterretjes :)

8 Comments:

Blogger Petra said...

Heerlijk, he, die lente? Hier gaat het met het warmere weer opeens heel snel, de dogwoods zijn al aan het uitbloeien :(. Maar de azaleas zijn op het hoogtepunt. Tufted titmouse vind ik ook altijd leuk, net als de "warblers", klinkt zo grappig!

10:52 p.m.  
Blogger kastelke said...

Leuk, als je de vogeltjes rondom je hebt. Ik heb hier een koppel musjes dat een sierboompje pal voor het keukenraam uitgekozen heeft om z'n nestje te maken. Ze vliegen af en aan, heel erg voorzichtig, eerst even op de uitkijk, en dan hup het boompje in! Heerlijk! Heel veel sterretjes!
*****

2:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Had gisteren een commentaartje achtergelaten, maar dat is blijkbaar niet doorgekomen... Die woordverificatie, grrrr.., waarschijnlijk heb ik het weer fout ingetikt (meer dan eens vragen ze me om de letters 2 keer in te tikken)

Hier nog een poging, dus. Ook hier is nu alles groen. We hadden een goede maand gehad, dan een koudegolf die alles kapot had gevroren en nu eindelijk lijkt het weer de goede richting uit te gaan... Ik kan ook zo genieten van het gekwetter van de vogels...

Groetjes,

1:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

PS : nu heb ik extra goed opgelet en ben ik zeker dat ik de juiste letters had ingevoerd. Toch moest ik opnieuw andere letters intikken. Ik vermoed dat dit enkel gebeurd bij mensen die geen Blog-account hebben... Toch wel een vervelend trekje van Blogger. Het ontmoedigt me dikwijls om een commentje achter te laten...

1:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een grappig kuifje heeft dat vogeltje. Heerlijk lijkt me dat zo'n schommelbank. OOit nog een wens, zo'n schommelbank op the front porch waar dan ook....Geniet van de sterretjes ***

2:32 p.m.  
Blogger kastelke said...

@ Hilde: ik heb zelf een nieuwe blogger account, en ook ik moet soms 3 keer mijn wachtwoord opnieuw intypen, en/of de woordverificatie. Hier, maar ook op andere blogs. Is dus een structureel probleem, vrees ik.

2:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die wil ik nou ook nog eens hebben , een schommelbank. Dat lijkt me nou zo leuk... ik zie mezelf al zitten hoor. Wie weet moederdag...

1:08 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Vervelend als die woord verificatie het niet doet.
Iedereen maar een schommelbank op het verlanglijstje voor moederdag zetten!

9:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?