dinsdag, december 26, 2006

Onze kerstdag

In Ithaca is er een echte Grinch die kerstmis gestolen heeft. In het weekend hebben vandalen bij een man die zo'n 400.000 lichtjes in de tuin heeft aangebracht een heleboel kabels doorgeknipt, wat ongeveer de helft onbruikbaar maakt.
Deze man heeft al jaren en jaren een ware kerstshow in zijn tuin. Waarom zijn tuin het doelwit is geworden? Misschien omdat hij verlichte spreuken zoals "God bless America", of "Support our troops" ertussen had staan? Of waren het de kruisen?
Het hele artikel is hier: http://www.theithacajournal.com/apps/pbcs.dll/article?AID=2006612250328
Lees vooral ook de reacties.

Wij hebben kerst een dag vervroegd dit jaar, omdat ik op kerstdag moest werken. Op zaterdag was het voor ons kerstavond, en mochten de kinderen 1 kado open maken. Ik had die dag gewerkt, en om Santa te spelen moest ik voor mijn doen laat opblijven tot de kinderen in bed lagen en we de kadootjes onder de boom konden leggen. Niels liet voor Santa een hele fles melk en pak koekjes op tafel staan. Hij gelooft al lang niet meer, maar vond het wel grappig om te doen.


Santa is langs geweest.

Op een kerstdag hebben de kinderen nog nooit zo lang geslapen als deze keer, maar een voor een kwamen ze uit hun bed. Ik had een groot ontbijt klaar gemaakt, en daarna openden we de kado's. Ze hadden ook allemaal wat voor elkaar en voor Micky en mij gekocht. Micky kreeg van Niels de standaard sokken...
Ik kreeg van Bart een kussentje van "memory foam", van Tim een boek, van Niels een CD, en van Micky de sneeuwschoenen die ik al per ongeluk op de kinderkamer gezien had. Nu mag het wel eens gaan sneeuwen!


Bart pakt uit met Kibbels op zijn schoot.


Tim met een robot waar de hondjes het helemaal niet op hebben!


Niels had genoeg te bouwen.

Voor het kerstdiner had ik stukken kalkoen, en die op 2 verschillende manieren klaar gemaakt. Een gedeelte in de crockpot, en een gedeelte in de oven met Parmesaanse kaas. Die in de crockpot werd het lekkerste gevonden.

's Avonds vierden we Niels z'n verjaardag, ook een dagje vervroegd. Hij vond het al lang leuk om nog een keer kadootjes te krijgen, en dan ook nog een dagje eerder.


Happy birthday Niels!
En nu hebben we dan officieel 3 tieners in huis!

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zo te zien heeft iedereen precies gekregen wat ze wilden. (en wisten?)
Die link doet het niet trouwens.
Dat jullie een mooie kerst hebben gehad is wel duidelijk zo te zien aan die foto's.

7:43 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat een gezellige Kerst ook en late Happy Birthday to Niels! Ik heb de reacties gelezen en ik moet zeggen, dat ik het er wel mee eens ben, dat als dit iets Joods, Islamitisch of Afrikaans Amerikaans was geweest, iedereen razend zou hebben gereageerd. Zoals iemand schreef: je kunt het er niet mee eens zijn, maar dat geeft je nog niet het recht het eigendom van een ander te vernietigen.

7:55 p.m.  
Blogger Petra said...

Niels van Harte gefeliciteerd!!
Leuk die Kibbels tussen de kado's uitpakken gewoon op schoot blijven zitten.
Groetjes Petra

6:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Niels, een beetje verlaat maar van harte gefeliciteerdm je bent nu officieel tiener ! Wat heb je een mooie boom, Annemiek, en jullie zijn vast Nice geweest ! Ik ben het met Petra eens, ook al ben je het niet eens met de mening van anderen, vernielen van eigendommen is een verhaal apart. Jammer !

2:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?