zaterdag, januari 27, 2007

Drukke week

Het is me een week wel geweest. Op het werk is het erg druk. Vorig jaar rond deze tijd hadden we zo'n lage beddenbezetting dat het ziekenhuis er geld aan verloor en in allerhaast maatregelen nam; nu barsten we uit de voegen. We hebben wel lege bedden, maar kunnen er niemand in leggen omdat de personeelsbezetting er niet voor is. Helaas moeten opnames dan erg lang op de eerste hulp liggen tot er een bed vrij komt. Iedereen die wil kan extra werken, maar iedereen heeft zijn eigen limiet wat ze willen en kunnen doen.
Even voor de duidelijkheid, voor onze afdeling geldt dat voor elke verpleegkundige het maximale aantal patienten 7 is, en voor de verpleegkundige die telemetrie patienten heeft is het 6 patienten. Als dat aantal bereikt is zijn we vol, al staan er nog lege bedden op de afdeling.

Deze week had Tim toetsenweek, maar hij had maar 1 proefwerk. De rest had hij vrij van zijn gewone lessen, maar moest wel nog naar zijn computerles. Dat was een beetje een op en neer gerij voor mij. Ik ben ook nog op zoek geweest naar een fototoestel voor Bart's fotografie les, maar uiteindelijk heb ik er een op Ebay gekocht. Nu maar hopen dat het het goede is. Wel gemakkelijk voor hem zo, hij stuurt me de email dat hij er een nodig heeft en ma gaat op zoek.

De stof in de les verpleegkunde is momenteel een beetje droog: filosofie van verplegen. De lerares kan goede discussies op gang brengen in de groep, maar de stukken die we in ons boek moeten lezen zijn een beetje slaapverwekkend. Over een paar weken moeten we onze eigen filosophy van verplegen moeten beschrijven. Hm.

We hebben deze week elke dag een klein beetje sneeuw gehad, en alles bij elkaar ligt er een centimeter of vijf. Overal zie je de sneeuwscooters rijden, die zijn nu voor het eerst van stal gehaald. Sommigen zijn blijkbaar vergeten hoe ze moeten rijden, er zijn deze week met sneeuwscooters 3 doden gevallen in New York.
We kwamen er achter dat we niet eens weten wie van de kinderen er nog passende sneeuwbroeken en laarzen heeft, en dat aan het einde van januari!
Bart en ik zijn vandaag een dik uur gaan skien, het was weer mooi. Bart was deze week al 2 keer geweest, zelfs op donderdagavond toen het -15C was. Hij had wel maar 2 afdalingen gedaan voordat hij compleet bevroren was. TC3 ligt maar op 10 minuten rijden van Greek Peak, dus voor hun is het lekker dichtbij.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zo te lezen heb je dus niet eens tijd om je te vervelen. Ik vind de sneeuw ook zo leuk, hoort bij winter.

12:05 a.m.  
Blogger Petra said...

Even lekker geskied weer.
Enne wel handig zo'n moeder die fototoestellenjacht gaat ;-)

6:06 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Blips; vervelen doe ik me niet vaak, maar ik weet soms ook niet waar ik moet beginnen. Sneeuw is ook leuk, wel laat dit jaar.

Wendy; wel typisch he, dat doorstomen. Soms moet je even stil staan.

Petra; altijd heerlijk dat skien. Ik moet nog heel wat meer skien om die seizoenspas eruit te halen. En ja, ik maak het de kinderen wel gemakkelijk zo.

6:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vreemd eigenlijk, dat er bij de maximale bezetting toch nog bedden leeg zijn.

Wel lekker he dat er nu eindelijk wat sneeuw ligt..

gr Petra

3:44 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; er moeten ook verpleegkundigen zijn om voor die patienten te zorgen.

8:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?