donderdag, januari 18, 2007

Werk en spaaklopende wieletjes

Ik ga het dagelijks bloggen toch niet volhouden. Voor mezelf zal ik nog elke dag een sterretje bedenken, maar om hier elke dag een verhaal te brouwen zal toch niet lukken. Terug naar een paar keer per week.

Werk
Vandaag heb ik extra gewerkt, wel maar een 8-uurs dienst, maar een die erg druk was. Ik was charge nurse, als verantwoordelijke draaien. Veel opnames, de bedden zijn nog niet koud, en je moet er weer iemand inplannen.
Het ziekenhuis had vandaag zijn inspectie van het state health department. Omdat het ziekenhuis een aanvraag had ingediend om een aangewezen centrum te worden voor mensen met beroertes, moeten ze aan allerlei regeltjes voldoen. Vandaag werd dus gekeken of alles in orde was. Nu is het altijd een beetje een zenuwachtig gedoe met een inspectie, maar voor onze afdeling viel het wel mee. Omdat ik vandaag de charge nurse was werd ik een paar vragen gesteld, maar goed dat ik 's morgens nog even het protocol nagekeken had.

Mijn sterretje voor vandaag; lekker vroeg thuis zijn.

Wieletjes
Er is een reclamefilmpje voor check cards, in Nederland heet het geloof ik de chip knip. Het is iets wat ik hier nog niet veel gezien heb, maar dat terzijde.

In de reclame lopen mensen door een buffet restaurant, ze laden hun eten op hun dienbladen, iedereen loopt mooi in een rij, en alles loopt als gesmeerde wieletjes. Op het eind rekenen ze af door al lopend hun check card door het apparaat te halen. Het gaat allemaal goed totdat iemand opeens zijn beurs trekt en met contant geld betaald. Dat houdt de hele rij op. De mensen botsen op elkaar, en alles loopt in het honderd. De man die contant betaald wordt boos aangekeken, en als hij klaar is met afrekenen draaien de wieletjes weer door. Kijk maar even naar het filmpje.

Zo ziet onze ochtendroutine er namelijk ook uit. Het is een ingestudeerde routine, alles loopt op gesmeerde wieletjes. Om 7 uur gaat de wekker bij Tim en Niels op de kamer. Om 10 over 7 staan ze op, en eerst Niels, dan Tim gaan naar de badkamer. Dan maakt Niels zijn boterham klaar, en daarna Tim zijn cereal. Micky en ik komen hier niet aan te pas, dat is zo aangeleerd, want op mijn werkdagen ben ik tegen die tijd de deur al uit. Micky staat om kwart over 7 op, als Tim en Niels klaar zijn op de badkamer. (We hebben trouwens 2 badkamers, maar die beneden wordt weinig gebruik van gemaakt.)
Echter.... als Niels besluit om zich 's morgens te douchen in plaats van 's avonds, ja, dan lopen de wieletjes spaak. Tim die in bed ligt, denkend dat Niels nog onder de douche zit, maar die eerst zijn boterham maakt, en dan pas douched, dat brengt de planeten uit hun baan.
Alles komt piepend tot stilstand, er worden boze blikken en boze woorden naar Niels gegooid, en heel langzaam komen de wieletjes weer op gang en kunnen ze naar school, net op tijd om de bus te halen.


reclamefilmpje

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuk dat bij jullie 's ochtends alles zo gesmeerd loopt. Hier hebben we ook onze ochtendroutine, al loopt die niet zo gesmeerd met kleine kindjes... Het grappige is dat als Roel (man) thuis is, die routine volledig door elkaar wordt gehaald omdat hij dan speelt en gekt met de kinderen en wil douchen als ik wil enz... en dan gebeurt het wel eens vaker dat ik de tijd uit het oog verlies!

Enne, geen stress, hoor, je hoeft echt niet elke dag te bloggen!

Groetjes,

11:47 p.m.  
Blogger Petra said...

Je eigen sterretjes zijn veel belangerijker dan een blog toch? ;-)
Grappig hoe je vertelde over de op elkaar afgestemde routine.
Groetjes Petra en een lekker weekend gewenst.

9:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ken het filmpje, maar het is niet te hopen dat je huis net zo in de soep loopt als in dat filmpje.

12:53 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

5:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk filmpje, moest meteen denken aan mensen die met check's betalen. Vreselijk.
Routine is belangrijk om het soepel te laten lopen. Dus een sterretje?

2:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?