maandag, januari 15, 2007

IJs

Gisteren hingen er al wat ijspegeltjes aan de bomen door de ijsregen, en we zagen wat de storm aanrichte in het midden van het land. Dit trok langzaam deze kant op, dus Micky was helemaal voorbereid. Laat dat maar aan hem over! Met zo'n ijsstorm is er grote kans dat er bomen en takken op de bovengrondse kabels vallen, we hebben vaker gezien wat een ravage het kan aanrichten.
We hadden geen volle Culligan waterflessen meer (waar 20 liter in kan), dus hij vulde er 3 met kraanwater. Als de electriciteit uitvalt werkt de waterpomp ook niet meer, en dan is het handig om toch wat water bij de hand te hebben. Met 60 liter kom je een heel eind, maar als je er ook het toilet van moet doorspoelen is het snel op.
Verder keek hij of de zaklampen het nog deden, en hij zette de auto's weg, zodat ze niet onder de bomen of electriciteitskabels stonden.

Vanmorgen ging mijn wekker gewoon af, we hadden dus nog electriciteit, en dat is ook zo gebleven. Het was wel glad, zelfs op de kiezelstenen op de oprit moest ik oppassen om niet onderuit te gaan. Na het ijs van de auto te beitelen kon ik naar mijn werk gaan. De wegen waren redelijk, gelukkig al goed gezouten. Het viel hier dus allemaal reuze mee.

De sterretjes vindt ik op werkdagen nogal moeilijk te bedenken, er zijn altijd zo veel ups en downs, maar voor vandaag zijn collega's met een goed gevoel voor humor mijn ster. Af en toe lachen is een geweldige ont-stresser.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Inderdaad sterretjes op werkdagen zijn best lastig. Nu heb ik niet van die vrolijke collega's dus dat is ook al lastig. Verder is mijn lief bij haar moeder want die is ziek dus alleen de hond lacht met haar staart. Ja dat moet mijn sterretje zijn.

12:26 a.m.  
Blogger USA2007 said...

Lachen doet een mens goed. Maar het moet wel spontaan zijn vind ik.

Hier nog geen ervaring met het uitvallen van de electra. Goed zit hier pas twee weken, en het vriest hier niet. Moet ik niet te hard zeggen want wat noordelijker boven LA schijnt het toch 's nachts te vriezen. Als ik straks mijn eigen apartement heb ga ik ook een 'survival' pakket aanleggen. Ze schijnen hier namelijk wel eens last te hebben van wat bevingen. Toch handig als je dan wat dingen alvast in huis hebt, mocht de electra (aan erger denken we even niet) uitvallen.

Groetjes,
Sue in Los Angeles

12:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Raar mijn commentaar is er opeens niet, iets met Google, grrr. Gelukkig hielden jullie stroom! Ook een sterretje, toch? Kan me voorstellen, dat het moeilijk is er een te bedenken, als je werkt.

5:23 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Blips; beterschap aan je schoonmoeder. Leuk dat de hond je sterretje kan zijn.

Hi Sue! Het was spontaan lachen. Ik kan de grapjes niet uitleggen, het was een beetje een "insider" grap.
Een survival pakket is geen slecht idee. Je ziet altijd mensen naar de winkel rennen, wel zo handig als je al wat noodvoorzieningen bij de hand hebt.

Wendy; ik kan m eook bijna geen stroomuitvallingen in Nederland herinneren. Wel altijd opengebroken trottoirs om bij al dat ondergronds spul te komen:)

Petra; ja, het behouden van stroom krijgt ook een sterretje.

7:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier zit de halve county zonder power. Wij hebben nog geluk. De bomen kraken en de ijsplakken vallen van het dak, maar e hebben nog power.

gr Petra

1:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?