dinsdag, januari 16, 2007

Koud

Er is een beetje sneeuw gevallen en Kibbels en Bitz vinden het wel leuk. Met hun neuzen als stofzuigers er doorheen, en vooral Bitz hapt ook sneeuw naar binnen. Lekker een ijsje eten. Het is wel flink kouder, en we hielden de wandeling kort. Je kunt wel merken dat ze niet veel gewandeld hebben de afgelopen paar dagen, ze hebben last van "cabin fever". Nu ze weer buiten uitgerend hebben liggen ze lekker content te liggen.

Vanmorgen heb ik als eerste het huisvuil weg gebracht. Er is wel een ophaaldienst, maar die gebruiken we al jaren niet meer. Dan moet je het huisvuil voor 6 uur naar de weg slepen, als je het er 's avonds neer zet heb je kans dat het 's nachts door dieren open getrokken wordt en kun je de troep opruimen. Het is ook nog eens een stuk goedkoper om het zelf weg te brengen. Dus al jaren doen we dat.
Een jaar of 10 geleden is er in de county een groot gebouw voor recycling en vuilnis gebouwd waar alles naar toe gebracht wordt, gesorteerd en verscheept.
Voorheen moest je bij binnenkomst en bij vertrek de auto wegen, en aan de hand hiervan betaalde je. We hoefden nooit meer dan $3 te betalen voor het huisvuil, dat was het minimale tarief. Vorig jaar werd echter besloten om met coupons te gaan werken. Een coupon kost $5 en je kunt er een vracht met de auto mee dumpen. Dat was dus bijna een verdubbeling van prijs. Sinds 1 januari kost het 2 coupons, en vandaag was het de eerste keer dat ik er naar toe ging sinds de prijsverhoging.
De vrouw die bij de containers stond waar de vuilnis ingedumpd wordt keek eens naar mijn lading, en gaf me de tip om de volgende keer hele grote vuilniszakken of tonnen te kopen en die vol te stouwen. Er zijn ook knipkaartjes te koop, waar je voor elke vuilniszak of ton een knip krijgt, en dan kost het maar $2 per zak. Dat scheelt zich toch weer. Ik vond $10 per lading al een grote afzetterij.
Zo veel huisvuil hebben we niet, we recyclen ontzettend veel, en ik denk dat we maar 2 of 3 zakken per week vol hebben.
Ook de recycle spullen kun je weg brengen, of ze iedere 2 weken aan de weg zetten. Aangezien we altijd zo veel hebben breng ik die meestal iedere week even weg.

Toen ik thuis kwam had Bart al de wasmachine aan staan. Hij zei erbij dat hij niet op mij kon wachten om de was te doen. Handig hoor!
Daarna ging hij voor de kippen zorgen en haalde hij er een in huis. Ik moest die even vast houden zodat hij de snavel kon bij knippen. Blijkbaar kon ze niet meer goed eten omdat de bovensnavel over de ondersnavel gegroeid was. Maar goed dat hij dat in de gaten houdt. Kibbels en Bitz stonden te springen om bij de kip te komen, en ze likten zich de mond er bij af. Dat zou nooit goed gaan als ze er een te pakken zouden krijgen! Biego hield zich altijd goed op afstand van de kippen, omdat hij door de haan een keer flink gepikt was. Dat hebben Kibbels en Bitz ook eens nodig, maar de haan die we nu hebben is wat bang aangelegd en rent weg voor de hondjes.
Vanmiddag is Bart weer vertrokken naar TC3, en het is opeens een stuk leger in huis.

Het was verder een beetje een hang dag, maar ik heb mijn leeswerk af voor mijn cursus, en dat is mijn sterretje voor vandaag.

2 Comments:

Blogger Petra said...

Nou zeg dat is ook een dure liefhebberij het vuil weg halen. Omdat wij ook buiten de stadgrenzen wonen, moeten wij ook zelf een bedrijf in schakelen die ons vuil op komt halen. Gelukkig voor ons zitten er een aantal hier in de buurt en die concureren nogal met elkaar heb ik het idee. Wij betalen $56,- per drie maanden. In NL betaalde ik geloof ik ook al 200,- Euro per jaar voor de vuilophaal. Dus vond het niet zo'n hele slechte deal. Misschien kan je ook es kijken of er in jullie omgeving andere bedrijven zijn die later komen ophalen dan 6 uur. Dat is inderdaad wel heel erg vroeg ;-)

Groetjes Petra

9:04 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Hier achteraf komt maar 1 bedrijf vuil ophalen, dus geen keus. Ik geloof dat het ook zoiets $50 koste, plus $1.50 per zak.

8:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?