maandag, januari 22, 2007

Eindelijk skien

Er ligt nog altijd maar een dun laagje sneeuw. "Decoratief" noemde een collega het, want het is zelfs nog niet genoeg om te gaan langlaufen. Op de website van Greek Peak zag ik dat ze heel wat afdalingen open hebben, dus besloot ik vanmorgen om het er eens op te wagen. Vlakbij Greek Peak stond op het advertentiebord bij een winkeltje "Pray for snow". Ja, de zaken die van de sneeuw afhankelijk zijn gaat het deze winter slecht. Aan de andere kant hebben de golfclubs wel wat zaken kunnen doen. Ook voor onze stookkosten en sneeuwruimen heeft het flink bespaard.

De sneeuw op de piste bleek heel goed te zijn, alleen hier en daar een stukje ijs. De apparaten om sneeuw te maken stonden te blazen, er wordt nog volop bij gemaakt.
Ik heb toch maar een uurtje geskied, toen begon ik het in mijn knieen te voelen. Het was wel fijn om even te doen, en het krijgt een dikke ster vandaag.

Vanavond weer Engels cursus gehad. We kregen uitleg over het SUNY online bibliotheek systeem. Het zal nog even puzzelen zijn eer ik er zelf helemaal uit kom, maar wat een informatie er te vinden is! We zullen in de toekomst zeker nog veel moeten schrijven en research doen, dus dit zal zeker van pas komen.
We zitten met 21 personen in de klas, en ik denk dat maar een stuk of vier van deze mensen ergens in de 20 zijn. De rest is allemaal ouder, en voor velen is de laatste keer dat ze officieel schrijfwerk hebben moeten doen al heel lang geleden. Iemand maakte de opmerking "Toen ik de laatste keer naar school ging bestonden computers nog niet". Dat klonk wel grappig. Het maakt ons wel oud klinken.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Toch zo raar, als ik een berichtje achterlaat verschijnt het om te beginnen niet! Leuk om zo dichtbij te kunnen gaan skien! Hier kan ik een uurtje rijden en er zijn, maar skien is nog steeds niet mijn favoriet (hee, dat rijmt ;)). Misschien gaan we dit weekend, er zijn vier vrije dagen. Kan me voorstellen, dat het een sterretje verdiende!

9:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Eigelijk vind ik ook het les nemen in Engels een sterretje waard. Eigelijk zou ik dat ook eens moeten doen. Sommige dingen snap ik niet helemaal en mijn uitspraak laat ook wel eens te wensen over.

10:05 a.m.  
Blogger Petra said...

Lekker hoor weer skien voor je.
Een hele mooie ster ;-)

9:46 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Dat was het ook Petra.
Blips, het Engels wat ik neem is "technical communications", schrijven dus. Tot nu toe nog niet zo veel van geleerd.

10:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oja, dat engels, toen ik in de USA kwam dacht ik wel aardig te babbelen, maar regelmatig betrapte ik mezelf op fouten en /of pakte voor de zoveelste keer mijn woordenboeken. Dus petje af, sowieso omdat je toch weer naar school gaat. Lekker skieën, Annemiek. Hier hadden wij ook een grote ster vandaag, de "zon" scheen voor een groot gedeelte van de dag, heerlijk ! Groetjes.

10:56 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?