vrijdag, november 17, 2006

Kinderen en huisdieren

Ma zei dat er hier zo veel foto's staan van de hondjes, maar bijna geen van de kinderen. Nou, die zijn ook veel moeilijker op de foto te krijgen, en meestal onder protest.

Niels moest voor school een tijdlijn van zijn leven maken. Hiervoor had hij foto's nodig, dus werden oude foto albums eens uitgehaald en ingekeken. Hij vond het heel leuk, en ik ook om eens herinneringen op te halen.

Hier zit Niels samen met Micky op de bank foto's te bekijken.
Dat herinnert me er ook weer aan dat ik nog altijd jaren achter loop met inplakken van foto's.

Hier nog een foto van Niels, in een zeldzame positie, namelijk lezend op de bank.

Vandaag kwam hij trots met zijn raport thuis, allemaal A's en B's. Daar mag hij toch wel trots op zijn. Overal stond er bij "pleasure to have in class" (zouden ze ooit het tegenovergestelde er bij zetten ("hate to have your kid in class":). Het doet moeke toch weer goed.

Tim zal zijn raport in de post krijgen, en voor Bart moeten we nog even wachten. Hij liet wel trots een wiskunde proefwerk zien waar hij een 99% voor had. Hij heeft inmiddels ook zijn lessen voor volgend semester vastgezet: engels, wiskunde, biologie, antropologie, fotografie, en gezondheid (een verplicht vak).
Zo af en toe hoor je de verhalen over andere studenten. Het gaat niet iedereen gemakkelijk af.
Het systeem werkt niet voor iedereen. Om na high school opeens weg van huis te gaan, zich staande moeten houden in een nieuwe omgeving, veel vrijheid, onafhankelijk studeren, en goede cijfers proberen te krijgen is best moeilijk. Ik hoor dan ook van Bart dat sommigen het niet gaan redden.
Tot nu toe lijkt Bart het wel goed te doen zo ver ik kan zien, en ik ben blij dat hij voor het kleinschalige en dichter bij huis heeft gekozen. Eerst maar kleine baby stapjes, en dan verder de wereld in.

Genoeg verteld over de kindjes, verder met de hondjes.
Behalve dat oorlikken heeft Bitz nog een gekke gewoonte. Nadat ze met de oren klaar is worden de ogen gelikt, en als ze daar genoeg van heeft, likt ze Kibbels lekker over haar buik. Daar gaat ze fijn bij liggen, en valt in slaap met een tepeltje in haar mond. Bij gebrek aan een fopspeen...


Vanmorgen liep ik een eind met de hondjes (in nog steeds in druilerig weer overigens), en opeens moest ik Kibbels mee trekken. Ik keek om en ze had een stijf dood eekhoorntje in haar mond!!! Het beestje moet wel in het gras gelegen hebben, want ik had het niet op de weg zien liggen. Die neus van haar had het wel gevonden. In ieder geval was het nog intact. Ik schopte gauw tegen het dode beest zodat Kibbels het los liet, en schopte het terug het gras in.

Aangezien we nog meer diertjes hebben, en die nooit op de foto komen, bij deze ook eens een foto van de rest.

Dit is Goliath, een mooie haan nietwaar?


3 van de 4 kippen; twee zijn er in de rui en de helft van hun veren kwijt. Ze hebben geen naam, omdat we ze toch niet uit elkaar kunnen houden.


En als laatste Ginny, het guinees biggetje.

4 Comments:

Blogger Petra said...

Leuk, al die foto's! Die haan is prachtig, zeg! En een schattige hondenfoto. Goed, dat Bart het goed doet, ik herken wat je beschrijft helemaal, ik heb daar ook last van gehad en vond de zelf discipline opbrengen om te studeren erg moeilijk.

9:49 a.m.  
Blogger Petra said...

Om trots op te zijn zo'n rapport!
En dan ook nog op de foto ;-)
Kibble en Bits beginnen hevig mijn hart te veroveren.

3:03 p.m.  
Blogger kastelke said...

Wat een leuke foto's, van de dieren én de kinderen! (oeps, 'jongeren', want 'kinderen', dàt zullen ze niet meer graag horen!)

7:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke foto's, en inderdaad een rapport om trots op te zijn. Wat een leuke hondje zijn Kibble en Bits toch ! Groetjes.

5:09 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?