maandag, november 06, 2006

Het weekend

Op zaterdag zijn we nog eens met z'n allen geweest bowlen, iets wat we al heel lang niet meer gedaan hebben. Het was heel leuk, en gezellig om zo samen bezig te zijn.
In het begin rolde Niels alleen maar ballen in de goot, ik vond het zo sneu voor hem. Later ging het steeds beter, en in het tweede spel dat we deden had hij meer punten dan mij. Hij glunderde helemaal. Bart en Tim deden het ook helemaal niet slecht, maar Micky stond nog op de eerste plaats.
Naast ons waren 2 oudere mannen aan het bowlen, heel serieus, en ze mopperden op zichzelf als ze geen strike gooiden. Natuurlijk ging daar geen bal in de goot. Maar ik kan wel zeggen dat wij meer plezier hadden die middag.

Gisteren hadden we de laatste hondetraining. Het weer was goed genoeg om het nog eens buiten te doen. Bitz ging weer mee, en ze deed het heel goed! Sommige dingen, zoals netjes met me mee lopen aan de lijn, deed ze zelfs beter dan een paar andere hondjes. Mama was trots hoor! Maar goed dat niemand hun op onze wandelingen ziet, want dan gaat het lang niet altijd zo goed. Dan snuffelen ze flink, en die ochtend had Kibbels zelfs een dode muis in de mond voordat ik het in de gaten had. (ik heb ze van haar weg geworsteld).
We hebben afgelopen week ook veel te weinig met hun geoefend, vooral met Kibbels is het te merken.
Op het einde van de training mochten de hondjes een speeltje uitkiezen uit een doos. Bitz wist niet zo goed wat ze hier mee aan moest, maar uiteindelijk pikte ze er een piepkonijntje uit. Thuisgekomen speelt ze er ook echt mee, flink er op bijten en dan piept het. Ook Kibbels vindt het leuk, dus het wordt om beurten flink gebeten.

Tijdens de training kwamen 2 dames aan om reclame te maken voor hun kandidaten voor de aankomende verkiezingen. Ze lieten wat folders achter. We worden van alle kanten gebombardeert met folders, telefoontjes, tv spotjes en overal staan bordjes met de namen van kandidaten in de voortuinen. Na morgen is het voorbij.

Vandaag was het een lekker weertje, en ik ben wat in de tuin bezig geweest. Veel hoeft er eigenlijk niet meer gedaan te worden, en ik heb wat bladeren geharkt. Een beetje arbeidstherapie lijkt het wel. Wel lekker zo'n bonusdag. De hondjes buiten, kippetjes los uit hun hok, mooi zo.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Ha ha, ik moet wel lachen om die beschrijvingen van de capriolen van de hondjes. Ze zijn ook echt familieleden. Helaas gaat het met Brynna niet goed. Maar ja, ze kan zo nog jaren mee, natuurlijk.

9:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

haha Ja inderdaad je wordt hier gek van die verkiezingen. Je wordt zelfs thuis opgebeld met een verkiezingspraatje....Vreemd voor ons...maar goed vandaag is het over..

gr petra van D

2:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die gootjes: daar hebben ze bumpers voor (voor kinderen)! Kijk wel uit, want ze winnen dan opeens...

12:51 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?