zondag, november 26, 2006

Beestjes

Dol enthousiast en blij kwam een van mijn collega's bij de dienstwisseling vrijdagavond op het werk aan. Ze vertelde dat ze om 1 uur 's nachts bij Wal Mart aangekomen was en 6e in de rij was. Dat was voor "black friday", de dag dat winkels superkoopjes hebben, en zich 's nachts al grote massa's voor de winkel verzamelen om die koopjes in de wacht te slaan.
Bij Wal Mart hadden ze bonnetjes gegeven, zij was dus nummer 6, en had een van de 6 plasma tv's voor $400 kunnen kopen, die normaal zo'n $1000 zijn. Ze was zo blij!
Mij niet gezien om zo voor een winkel te wachten, en zeker niet in de vrieskou! Blijkbaar waren er ook mensen die een tent hadden opgezet, en anderen hadden kerosine verwarmingen bij zich om een beetje warm te blijven.
Ik heb nog nooit eerder iemand ontmoet die echt zo gek is om midden in de nacht in de rij te gaan staan; nu ken ik dus een echte gek, prachtig. Dat vertelde ik haar ook, en ze moest er hard mee lachen.

Vandaag was het een lekker temperatuurtje, en we hebben wat buitenklusjes gedaan.
We hoorden een raar geluid, iets wat tussen een fluitende vogel en een krekel zat. Toen het niet ophield ging ik toch eens op onderzoek uit, en door de spleten in de compost ton zag ik wat bewegen. Het was een mol die zich aan het verdedigen was, en probeerde zich naar beneden te graven. Af en toe zag ik iets bruins met zwarte oogjes door de speten, te groot voor een muis, waarschijnlijk een rat. Jeetje. Ik schopte een paar keer hard tegen de ton, waardoor de mol weg kon kruipen, terwijl de rat er vandoor ging. Tijd om wat vallen te zetten.

Een van de klusjes die ik gedaan heb is het kippehok schoon maken. Behalve de gewoonlijke troep lagen er ook heel veel veren, omdat 2 kippen in de rui zijn. Ik snap niet dat ze net in de rui gaan als het koud wordt. Een kip verliest niet zomaar wat veren zoals een hond verhaart, maar ze verliezen bijna al hun veren in 1 keer en krijgen dan nieuwe.
Dan krijg je zoiets:

De nieuwe veren zijn al in aangroei.

Deze dame zal zeker geen lintje winnen in de State Fair!


Later vond ik dit kleine bange muisje in de vuilniston in de kelder:

Misschien was dit de boosdoener die aan mijn ontbijtkoek gezeten heeft.
Deze muis heeft geluk gehad, ik heb hem ton en al ver in het bos genomen en losgelaten. 2 van zijn familieleden zijn al in de val gelopen en als deze terug komt staat er ook een voor hem klaar. Ze dachten al een warm plekje voor de winter gevonden te hebben, maar we zijn geen hotel voor knaagdieren.

6 Comments:

Blogger Petra said...

Ohhhh wat een levende boel bij jullie.... Ben het helemaal met je eens dat je die buiten de deur wilt houden ;-)

Groetjes Petra

9:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tjonge wat een outdoor belevenissen en het is niet eens dierendag.
Die kip ziet er inderdaad niet uit, wat een lelijkerd.

9:52 p.m.  
Blogger Petra said...

Ach, dat muisje ziet er wel schattig uit, onze slang had het heerlijk gevonden ;). Hoe vinden de hondjes al dat wild?

10:41 p.m.  
Blogger kastelke said...

Volgens mij wint je kip wel een lintje, namelijk dat van "most ugliest chicken in the world". LOL!
Muizen, daar kan ik nog mee leven, zo lang ze maar buiten ons huis blijven (wat ze hier gelukkig ook doen), maar ratten, bweikes! Dat vind ik vreselijke beesten! Zaterdag zag ik zo'n kilometer hier vandaan nog een dode rat langs de weg liggen!

3:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach gossie, dat muisje. Nu snap ik waar de uitdrukking "bange muis" vandaan komt. Ik moest erg lachen om de kip, en het verhal over de mol. Klinkt als een goed begin voor een kinderboek ! Prettig weekend !

3:55 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra, ja we houden het wel levendig he.
Blips, er is hier altijd wel wat te beleven met de diertjes
Petra, nee he, die muis krijgt jullie slang niet. De hondjes vinden het wild wel spannend hoor.
Elke, ieks ratten moet ik ook niks van hebben.
Mary-Ann, ja, misschien moet ik wel eens beginnen met een kinderboek over de belevenissen van de diertjes. Goed idee.

10:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?