zaterdag, maart 25, 2006

Druilerig


Met dit beeld werden we vanmorgen wakker. Leuk voor in de winter maar niet op 25 maart. In de middag was de sneeuw weer weg.

We hadden nog wat boodschappen te doen in Ithaca, en je kon weer eens merken dat de temperatuur daar een paar graadjes hoger ligt. Er was geen sneeuw, alleen maar regen. Ons huis ligt wat hoger in de heuvels.


Ik wilde wat foto's maken van Ithaca, maar het weer was er wat slecht voor. Veel verder dan dit ben ik niet gekomen. Ik vond het een leuk bord, maar de kinderen verklaarden me voor gek dat ik er een foto van wilde nemen. De Pie Girl (waar ze heel lekker gebak verkopen) is even dicht "Gone to Texas, back in June".

Bij de supermarkt stond deze auto. Nou ja, auto... Daar moest ik ook even een foto van hebben. Reactie van de kinderen: "mama!!!!" De chauffeur zat er in, dus ik heb maar even gevraagd of hij het goed vond. Tuurlijk vond hij het goed, en nadat ik de foto gemaakt had riep hij me nog even terug en kreeg ik zijn visite kaartje. Voor het geval dat we deze Hummer limo ook eens willen huren. Zou er ook een zwembad inzitten?



Met zo'n geval heb je natuurlijk veel benzine nodig, en het was wel grappig dat hij net bovenop de ondergrondse benzine tank van het tankstation stond.

Nadat we al onze boodschappen afgehandeld hadden hebben we de rest van de dag ge-cocooned, het is zo druilerig.

Terwijl Bart het nieuwe voer voor de kippetjes weg zette vond hij een muizenestje in het hokje waar hij het voer bewaart. Mama muis ging in paniek de babies redden toen ze ontdekt werden, door ze een voor een in haar bek weg te dragen. Het zijn piepkleine muisjes, zonder haar, en met de oogjes dicht, zo klein als een vingertop. Het is toch een wonder. We hebben ze maar mooi met rust gelaten. Zo lang ze buiten blijven zijn ze veilig.

1 Comments:

Blogger Petra said...

Leuke foto's.
Ik kan ook zulke binnenpretjes hebben over wat er op sommige reclame borden te lezen is.
Deze is inderdaad wel erg leuk.
De Hummer is ook niet van de kleine he?
En toch vind ik de sneeuwplaatjes ook leuk. Al heb ik nu ook wel zoiets kom maar op met die zon. Ben er klaar voor!
Groetjes Petra

9:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?