donderdag, maart 09, 2006

Vergadering

Vandaag was er op onze afdeling een "dish-to-pass" voor een collega die weg gaat. Nou ja, niet zo heel ver weg, ze gaat op de eerste hulp werken. Ze had haar 11 maanden oude baby bij zich, en ik heb even lekker met dit kleintje kunnen knuffelen. Ze is zo klein en kan al lopen, prachtig om te zien. Zo'n klein poppetje.
Verder heb ik vandaag mijn essay afgemaakt voor mijn les. Ik was het zo zat, en heb er lang genoeg aan gewerkt. Ik heb geen idee wat er van verwacht wordt. Mijn boek review heb ik terug gekregen en ik heb een B. Ook daar wist ik niet wat er van verwacht werd, dus hopelijk gaat het met dit essay ook goed. Ik heb geschreven over autonomie in de verpleging.

Gisteravond ben ik naar een vergadering van de Town Board geweest. Eigenlijk had ik er helemaal geen zin in, maar het was toch eens goed om te gaan. Een vrouw die voor het dorp de boekhouding doet sprak tijdens het publieke forum; ze zit in een rolstoel, en werkt vanuit haar huis omdat het dorpskantoor niet toegankelijk is voor rolstoelen. Daarna sprak iemand van het Independance Center, een organisatie die zich inzet voor mensen met handicapts. Ze wees erop dat in dit gebouw ook gestemd wordt, en dus toegankelijk moet zijn. Hier is het bestuur heel laks in geweest. Alweer een reden voor een nieuw community building.
Na wat kleinigheden in de vergadering deed een van de bestuursleden een voorstel om op te stemmen; het was een ontslagbrief voor de "code-enforcement officer". De spanning was opeens te snijden, en Jean, de town supervisor liep rood aan. Hoe ze zo kalm bleef weet ik niet. Ze vroeg hoe het kon dat zoiets niet van tevoren op de agenda gezet was zodat iedereen het kon lezen en begrijpen. Verder wilde niemand van de bestuursleden het bediscusieren en er werd op gestemd. Nu is die man zijn baan kwijt. Wat er precies aan de hand is geweest en waarom ze zo snel van hem af willen, geen idee. Ik zie nu wel wat Jean doormaakt, en de opmerking over het bestuur dat ze maakte; "er is bijna niet mee te werken en het is alsof je met je hoofd tegen een muur loopt".
In de krant van vandaag stond er een artikel over, voor wie interresse heeft;
http://www.theithacajournal.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060309/NEWS01/603090352/1002

Voor ik het weer vergeet; aan iedereen die hier komt een oproepje om eens hallo te zeggen. Ik weet maar van een paar mensen dat ze hier een kijkje nemen, en het zou leuk zijn om eens te zien of het er meer zijn. Dus... kom op, niet verlegen zijn, en ik zal de settings een week lang zo maken dat je ook anoniem iets kunt zeggen.

7 Comments:

Blogger Petra said...

Hoe het in zo'n kleine gemeente toch toe kan gaan, he? Hier in Vienna ook, er was van alles gaande een paar jaar geleden. Maar toch wel grappig zo af en toe een vergadering bij te wonen, zou ik ook eens moeten doen.

6:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat is een dish-to-pass? Is dat een geldinzameling of is dat gezamenlijk wat eten of zo? Ik heb deze uitdrukking nog niet gehoord...

Ben al een paar keer komen piepen op je blog, maar ik denk niet dat ik al eens commentaar heb achtergelaten... Maar aan je oproep wil ik wel gevolg geven, want ik weet hoe belangrijk het is om eens wat leuke feedback te krijgen...

Doe zo voort!

10:31 p.m.  
Blogger kastelke said...

Ik ben aktief in als lobbyist in de politiek, en ik kan je zeggen dat ik ook al meermaals m'n ogen heb opengetrokken over de gang van zaken. Sinds ik dit werk doe, ben ik heel het politieke gebeuren in m'n land totaal anders gaan bekijken! (en in ieder geval niet positief!)

4:15 a.m.  
Blogger Petra said...

Ook van mij een "Hallo".
Vind het zelf ook altijd heel leuk om reacties te krijgen op een berichtje.
Enne... de "Morning Glory" is gepland hoor! Hou je op de hoogte van enig groei resultaat ;-)
Groetjes Petra

9:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Deze keer een misschien wat minder leuk verhaal, maar over het algemeen lezen wij je blog elke keer met plezier als u weer eens verteld over wandelen in zo'n park, krijgen we meteen weer extra zin in April!

Groetjes, Laurens&Roald

10:00 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Bedankt allemaal voor de reacties!

Hilde; leuk je hier te zien! Toevallig keek ik gisteren voor het eerst op jouw blog.
Een dish-to-pass is een feestje waar iedereen een gerecht meebrengt om te delen. Ik had een kip/fruit salade gemaakt.

Petra, Elke, en Wendy; het is inderdaad hetzelfde waar je ook woont, mensen blijven mensen, aan welke kant van de oceaan ze ook wonen.

Andere Petra; ik ben benieuwd naar de Morning Glory. Ik hoop dat die het goed zal doen!

Roald en Laurens: leuk dat jullie ook een berichtje achtergelaten hebben. Hoezo geen leuk verhaal :-(
Inderdaad de parken zijn leuker dan een vergadering :-)

8:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh ja sorry! Met geen leuk verhaal bedoelde we eigenlijk dat het er zo aan toe ging in de Town Board en wat er gebeurde met die code-enforcement officer. Voor de rest was het een leuk verhaal!

Laurens&Roald

2:27 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?