maandag, maart 13, 2006

Even spuien

Nu ik mijn essay ingestuurd heb komen er allerlei dingen in me op die ik er ook in had kunnen zetten. Oh well. Jammer dan. Omdat ik zo teleurgesteld ben in deze les van Mansfield University ben ik eens op zoek gegaan naar andere mogelijkheden. Het is zo jammer dat er geen 4-jaars opleiding in de buurt is voor verpleging; 2 grote universiteiten in de stad en geen BSN voor verpleging. De dichtstbijzijnde zijn Binghamton en Syracuse, en dat is ook niet te rijden een paar keer per week, behalve als ik me er helemaal op zou storten.
Ik heb informatie gevraagd van University of Phoenix, een online universiteit. 10 mimuten nadat ik de gegevens ingevoerd had in de computer kreeg ik een telefoontje van hun. Dat is nog eens supersnel! Daar kan Mansfield nog eens van leren.
Verschillende collega's nemen lessen van University of Phoenix, maar ik weet niet of dit een optie voor mij is. Het zijn lessen van ieder 5 weken. Het is ontzettend duur, $413 per credit uur en ik heb er zo'n 60 nodig. Een heel frustrerend iets voor mij is dat universiteiten in het algemeen maar 60 credit uren van andere universiteiten over nemen en ik heb er van Purdue ongeveer 90. De meesten tellen dus gewoon niet mee. Zoals de persoon zei, voor mensen militaire dienst die steeds overgeplaatst worden is het ook frustrerend. Je kunt 150 credit uren hebben en nog steeds geen bachelor's hebben. De universiteiten moeten zo aan hun inkomsten komen.
Ik zie dit leren meer als leren voor mezelf, en niet voor dit papiertje aan het eind. Voor mijn werk zitten er ook niet meer verdiensten aan vast. Het is dus wel een hele investering. Het ziekenhuis betaalt maar een klein beetje mee. Dan ben ik jaloers op Monique in New Mexico, waar het ziekenhuis waar ze werkt dit wel bekostigde.

Een wat leuker iets vandaag is dat ik met Frederica afgesproken heb voor donderdag. Dit is een collega die 3 jaar geleden medicijnen is gaan studeren in Grenada, en ik al een jaar niet gezien heb. Ik was een hele tijd contact verloren met haar, maar pas geleden e-mailde ze, en nu is ze even in de stad. Leuk!!

6 Comments:

Blogger kastelke said...

Hemeltje, Annemiek, ik schrik me steeds een ongeluk van die prijzen ginder!!!! Jullie lonen moeten toch aanzienlijk hoger liggen dan hier, anders is dat niet te betalen!
Het gemiddelde netto gezinsinkomen in Belgie was in Belgiƫ in 2002 zo'n 26.000 euro. Daar moet dus een gezin van leven, dat is het geld dat zij op jaarbasis beschikbaar hebben.

4:20 a.m.  
Blogger Petra said...

Heel vervelend allemaal en je hebt natuurlijk geen zin in studiefinanciering, want dan zit je daar weer aan vast.

10:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, ik vind het wel schandalig hoe duur studeren hier wel is...

Ik hoop dat we terug in Belgie wonen als de kinderen 18 worden... Daar is studeren tenminste betaalbaar...

Groetjes,

12:23 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Het studeren is schandalig duur. Deze U. of Phoenix is wel extra duur, Mansfield is ietsje goedkoper, en de State u. of NY is ongeveer de helft, maar heeft geen online verplegingslessen. Ik bekijk nog wat ik ga doen, maar U. of Phoenix zeker niet.

8:02 a.m.  
Blogger Petra said...

Hoorde laatst het bedrag om 1 jaar te mogen studeren aan de Universiteit van Duke hier in NC.
Bijna 43.000,- Dollar. Ongelooflijk. Voor 1 jaar.....
State University is inderdaad gelukkig een heel stuk goedkoper.
Je moet er toch niet aan denken.....
Groetjes Petra

7:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Misschien een beetje laat, maar ik stuur je ook even een comment:
Ik heb me in September ingeschreven op de Open Universiteit van Nederland van een inleiding in de Psychologie/ Permodule betaal je normaal gezien 220 euro, ik heb een dubbele, dus dat kost me 440 euro, daar betaal ik een jaar voor af. Als je je bachelor's wilhalen, moet je geloof ik 48 modules afgehandeld hebben.... De lotto heb ik helaas nog niet gewonnen, dus zal ik nog maar even wachten met het vervolg.....
Sarah

8:54 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?