woensdag, maart 22, 2006

U vraagt, wij draaien.


Hier is hij dan nog een keer, waakhond dat ie is (denkt hij). Hier is hij non-stop aan het blaffen tegen de man die de verwarmingsketel kwam nakijken. Toen Biego eindelijk even bij deze man kon komen was het net alsof hij een oude vriend tegenkwam.

Woensdag ochtenden begeleidt ik de leerlingen, dus vanmorgen stond ik al vroeg paraat op de afdeling. Maar wat is dat nu? Waar zijn de leerlingen? Even snel het rooster nagekeken, ja, het staat er toch echt, vorige week was lente vakantie. Vandaag is het toch echt woensdag he? Nou, dan maar even de lerares bellen; het bleek dat ze deze week afgelast hadden, omdat ze er niet zou zijn. Zelf was ze daar gisteren pas achter gekomen, maar ze was het vergeten aan mij door te geven. Grr... voor niks vroeg opgestaan. Maar zoals een collega zei; wat zul je vandaag veel gedaan krijgen. Ok, het dan maar positief bekijken, en inderdaad was het best een productief dagje. Ik heb een begin gemaakt met de boekenkast opruimen (vandaar die stapel troep op de bank op de foto) en de centimeters stof die er liggen weg te werken. Ik heb zelfs zilver gepoest! Niet dat we zo veel hebben. Verder nog wat latjes geverft en wastgetimmerd, en een nieuwe kapstok voor op de gang geverft.
Later kwam de man voor de verwarmingsketel, we zien al een tijdje een natte vlek onder de ketel, dus er is ergens een lek, en helaas gaan die niet spontaan weg. Nu moet er een onderdeel voor besteld worden, dus Biego's nieuwe vriend moet nog een keer terug komen.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat vind ik ook niet leuk als ik voor niets vroeg zou moeten opstaan! Ik kan daar vreselijk humeurig van worden, net omdat ik al zo weinig slaap (ben een nachtmens, geen ochtendmens...)Goed dat je het in positieve energie hebt kunnen omzetten! Het brengt toch wel voldoening als je eens allerhande klusjes opknapt, maar eraan beginnen... dat is een andere zaak.

Groetjes,

10:17 p.m.  
Blogger Petra said...

Nou, zeg, dat is irritant en toch wel een beetje "rude" om jou er niet van op de hoogte te stellen!
Ik moest gisteren weer aan onze zoo outing denken vorig jaar, kun je je voorstellen, dat dat alweer bijna een jaar geleden was???
Biego is zo'n echte beagle, Dave hier achter staat precies zo te blaffen (maar is een stuk jonger).

11:16 p.m.  
Blogger kastelke said...

Vrienden van ons hebben ook een Beagle, dus ik kan me Biego-in-aktie heel levendig voorstellen!
Toch wel leuk hé, dat je nou van die taakjes gedaan hebt die je niet gepland had om te doen?!

4:05 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Ja, mooi dat ik die dingen klaar heb gekregen.
Petra, ik moest ook laatst aan die zoo denken, en de eendjes en tijgers. Een jaar alweer, het is wel voor herhaling vatbaar.
Elke, ik ben blij dat Biego zijn jonge puppie-kuren niet meer heeft. Ze zijn zo ontzettend lief, maar ik heb hem ook wel eens bijna de nek omgedraaid.

9:49 a.m.  
Blogger Petra said...

Oh ik vind hem leuk die Biego....
Wat fijn toch, dat jij draait als wij vragen ;-)

Groetjes Pera

10:02 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?