woensdag, november 30, 2005

Wat lief!

Er brandde al een paar dagen een rood remlampje op het dashbord van mijn auto en gistermorgen ben ik naar Monroe gegaan om het na te laten kijken. Wel fijn dat je daar meestal zonder afspraak terecht kan. 2 maanden geleden waren de remmen vervangen, en het bleek een lek te zijn in een van de nieuwe remmen. Dat viel nog onder de garantie gelukkig. Maar terwijl ze de auto hoog hadden staan was hun opgevallen dat de uitlaat op het punt stond om eraf te vallen, grrrr. Zelfs voor mijn onkundige oog zag het er niet goed uit, dus heb ik het laten vervangen. Hiervan zat een gedeelte ook nog onder garantie, maar toch nog kassa voor hun. Het zout op de wegen vreet hier de auto's op!
Terwijl ze aan het werk waren liep ik naar een winkele die dichtbij ligt. Op vrijdag is er een baby shower op mijn werk voor een collega. Vorig jaar met kerst had ze een miskraam, dus deze baby zal extra speciaal zijn, en we zijn allemaal een stel moederhennen voor haar.
In de winkel heb ik tussen al die leuke baby spulletjes zitten snuffelen, en uiteindelijk een keuze kunnen maken.
Ondertussen was de auto klaar en de monteur begon een heel gesprek. Het blijkt dat hij familie heeft wonen in onze straat en of ik die kende. Ja, die ken ik inderdaad. Met al dit alles vergat ik mijn tas met inkopen en liet die liggen in de zaak. Nadat ik mijn andere boodschappen gedaan had ging ik er terug, en het lag nog precies op dezelfde plek.

Bart was ziek thuis gebleven, de eerste keer in 2 jaar. Hij voelde zich echt belabberd, maar 's avonds was hij weer een stuk beter, en wilde hij naar een vergadering van het school bestuur. Ze moeten naar verschillende vergaderingen voor hun les "social studies". Ik ben er ook maar bij gebleven, hoewel het me hartstikke saai leek. Het bleek echter best leerzaam te zijn. Er is een discussie gaande over de begin en eindtijden van de schooldag, en deze avond was er een open forum waar het publiek zijn zegje kon doen over de voor en tegens. Om alle argumenten aan te horen was goed, en ook om de gezichten te zien bij de namen die je altijd in de krant leest. Het was nogal een vocale groep mensen die hun opinie naar voren bracht. Ook Bart vond het interessant. Hij zal er zelf niks meer mee te maken hebben aangezien dit zijn laatste jaar is, maar om de schooltijden te veranderen zal van veel mensen wat aanpassing vragen. Hoe het nu toegaat is erg on-efficient. Het gaat zich vooral om de bustijden; de bussen maken verschillende rondjes om kinderen op te halen, eerst de basisscholen, dan de high school en dan de middle school.

's Middags kreeg ik een leuke verrassing; de deurbel ging en er stond een pakje voor de deur. Uit Belgie nog wel. Er stond niet op dat ik het niet open mocht maken tot het Sinterklaas is, dus het werd meteen uitgepakt. Verschillende soorten speculaas en chocolade! Heerlijk! Wat ontzettend lief, dank je Elke!

4 Comments:

Blogger Petra said...

Wat een parallel dingen in ons leven! Ik moet morgen naar de garage, omdat mijn van bij het sturen echt steunt en kreunt. Ik heb daar de afgelopen paar keer al over geklaagd, maar toen werd me verteld, dat het "gewoon" was. Ik denk het niet! Ze hebben gewoon niet gereden tot de motor warm was.
En ook hier het debat over de aanvangstijden van de high schools. Zelfde problemen: de schoolbussen. Maar tien over zeven is echt belachelijk vroeg om met school te beginnen!!!

6:00 p.m.  
Blogger Petra said...

Oh wat leuk dat de Sint jou ook heeft gevonden!!!!
Veel plezier met het nuttigen ervan.
Groetjes Petra

1:23 p.m.  
Blogger kastelke said...

Graag gedaan, Annemiek! Ik hoop dat jullie het lekker vinden.
En om 7.00 am al naar school moeten??? Dat zou een ramp zijn voor zo'n avondmens als ik!

2:52 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Om 7 uur beginnen zou echt te gek zijn voor de scholen. Dan hebben ze alleen maar slapende kinderen in de klas zitten. De tijden waar ze het hier over hebben zijn 8 en 9 uur. Sommige basis scholen beginnen om 8 uur, andere om 9 uur, de middle school begint om 9 uur en de high school om 8 uur. Bart en Tim moeten al om 7 uur op de bus. De high school tijd zou veranderen als het door gaat naar 9 uur. Daar zijn veel studenten op tegen, vanwege hun sporten na school.

8:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?