dinsdag, november 22, 2005

Honeydew

Ik voelde me net een oude dame zoals ik daar zat; de kachel aan, dikke warme slippers en een kop hete chocomel. Het was er wel een weertje voor met een koude, harde wind en af en toe wat sneeuwvlokjes. Ik moet nog echt wennen aan de kou, en ik begin nu ook te begrijpen waarom oudere mensen naar Florida verhuizen voor de winter. Als ik straks gewend ben vindt ik de winter wel lekker, maar nu nog niet.

Vanmorgen hadden we eerst een niet zo leuk karwei te klaren; de septic tank moest leeggepompt. Hier is het heel normaal dat huizen buiten de stad niet op het riool aangesloten zijn, er is gewoon geen riool buitenaf. Eens in de 3 jaar moet je deze tank laten legen. De naam voor de inhoud is "honeydew", een eufemisme als geen ander.
Het viel allemaal wel mee, en was binnen een kwartiertje gebeurd. Een vrachtwagen met een grote tank komt voorrijden, en met een super-stofzuigerslang wordt alles leeg gezogen. Deze keer niet door "Stinky's", maar een ander bedrijf zonder catchy naam.

Daarna heb ik een rondje door de stad gereden voor allerlei dingetjes. Weer een lading kleren naar het Leger des Heils gebracht, (wat groeien de kinderen hard!), het recycle-baar spul weggebracht, boodschappen gedaan, en naar de mall. Vooral om rond te kijken, en dan die lekker warme slippers kopen.
Alles is al lang in kerstsfeer, en de kerstliedjes worden overal gespeeld. Ik kan me voorstellen dat iemand die in de winkel werkt tegen kerst spuugmisselijk is van die muziek, maar nu is het nog leuk.

1 Comments:

Blogger Petra said...

Wij hebben ook een septic hier en verheug me al op het leeg laten halen er van na je verhaal, ha haha.
Groetjes Petra

8:11 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?