maandag, november 07, 2005

Weekend

Zaterdagmorgen werden we al om 8 uur wakker van de deurbel. Tim's vriendje was blijven slapen en zijn vader kwam hem al ophalen. Het bleek een communicatie foutje te zijn van Tim, die gezegd had dat we al heel vroeg weg zouden gaan. Het gaat nogal eens fout als ze wat afspreken, misschien leren ze ooit nog om duidelijk te zijn.

Het was lekker warm dit weekend, zo'n 22C denk ik. Zaterdag wilden Micky en ik (en vooral ik dan) nog 1 keertje gaan kanoen. Het zonnetje scheen en het zag er zo mooi uit. Helaas, toen we bij het meer aankwamen waaide het zo hard dat we het toch niet aandurfden om met een onstabiele kano het water op te gaan, aangezien we al ervaring hebben met wat er in hoge golven met een kano gebeurd. Er waren bij het meer 4 mensen bezig hun 2 kano's vol te laden met kampeerspullen, en ook nog met 2 grote honden erbij. Dapper hoor. Wel jammer dat het feest voor ons niet doorging. Dan maar hopen op zondag.
De rest van de dag hebben we thuis van het mooie weertje genoten, en ons ook nog nuttig gemaakt door beneden in het "garage" gedeelte flink op te ruimen. We hadden een nieuw rek gekocht en dat hebben we opgezet. Wat een troep hebben we toch!
Bart had afgesproken met 2 vrienden. Dit weekend geen paintball, want zijn vrienden hebben op het moment geen geld om nieuwe verfballetjes te kopen. Ze kwamen hier om videospelletjes te spelen. Heel raar om die 2 jongens met hun auto's aan te zien komen rijden. Ze hebben veel plezier gehad en later tot in het donker nog buiten football gespeeld.

Op zondag bleek het nog harder te waaien, en dus kanoen was weer van de baan. Het was ook te mooi om waar te zijn om in november nog te kunnen gaan. Het was wel een warm windje en heerlijk buiten. Micky moest even naar zijn werk, en Bart en ik gingen mee. Terwijl Micky op zijn werk was, liepen Bart en ik naar het Johnson Art Museum. Deze keer had ik mijn fototoestel bij me. Het was een fijne wandeling, Cornell heeft een hele mooie campus.
De bovenverdieping van het museum heeft panorama ramen, en van daaruit maakte ik een foto, en toen bliep, was het geheugenkaartje vol! Grrr....
Daarom hier maar 1 foto, die niet eens heel best is.

Image hosted by Photobucket.com

Bart en ik hebben in het kort nog even in het museum rondgekeken. Er waren genoeg dingen die ik niet gezien had. Terug bij Micky bleek hij nog niet klaar te zijn, en heb ik Bart naar zijn werk gebracht. Daarna weer terug naar Micky en toen hij eindelijk klaar was gingen we naar de Commons, de winkelstraat. Het was pas 1 uur, en om 2 uur zou de veteranendag optocht zijn. We hebben lekker gegeten bij Viva Taquiria, het lekkerste Mexicaans eten in de stad. Er waren veel mensen op straat op zo'n mooie dag.
Veteranendag is eigenlijk pas 11 november, en is een dag om eer te betonen aan alle oorlogsveteranen. Alle branches van de militaire dienst waren vertegenwoordigt in de optocht. Met een man had ik toch te doen; een oude man, een tweede oorlog veteraan die de vlag droeg en amper vooruit kwam. Met hele kleine stapjes liep hij, maar hij liep tenminste nog!
De kadetten van de Cornell ROTC liepen ook mee, en er waren 3 doedelzakken bands, een ervan kwam zelfs helemaal uit Pennsylvania. Helaas, ik heb nergens foto's van.

Later toen we weer thuis waren kwam er een flinke storm over. We hadden niks in de gaten, totdat de elektrischiteit even uitviel. Opeens een keiharde wind en binnen een paar seconden bliksemde en regende het keihard. Het ene moment een blauwe lucht en opeens was alles donker. Dit was dezelfde storm die in Indiana tornado's verooraakt heeft en aan 22 mensen het leven gekost!
Een half uur later moest ik Bart gaan halen, en kon ik de omgewaaide bomen langs de weg zien. De lucht was er een zoals ik nog nooit gezien had; richting Ithaca was het donker met bliksem, in de andere richting was het alsof de hele lucht in vuur en vlam stond van de ondergaande zon. Geen lucht waar je wolken kunt onderscheiden, maar het leek op de gloed van een vuur dat de hele hemel bestreek. Ik ben even gestopt om er naar te kijken, het was zo vreemd en mooi.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Ik vind onweer altijd prachtig, maar tornado's doodeng! Gelukkig komen die hier niet zoveel voor. Jullie hadden een gezellig gevuld weekend, jammer, dat het kanoen niet doorging. Wij waren vandaag bij Great Falls en zagen kayakkers de watervallen afkomen. Dat lijkt me doodeng!

5:41 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Brrr, dat lijkt me niks. Toen wij daar waren was er ook net een door de waterval gegaan, maar we hadden het net gemist. Mij niet gezien!

10:05 p.m.  
Blogger Petra said...

Verradelijk het weer zeg. Zo mooi en dan ineens omslaan.....
Hier nog steeds geen druppeltje water gevallen.
Jammer van je kanoplannen, kan me voorstellen dat je nog even 1 keertje wilde....
Groetjes Petra

6:09 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?