dinsdag, november 15, 2005

Van alles

Na de mooie dag van gisteren lijkt het vandaag meer op november met grauwe luchten.
Gisteren scheen de hele dag de zon, en hebben Mary en ik nog een keer lekker in Treman Park gewandeld. Het zal nu gauw de laatste keer zijn voor het jaar. We hadden in ieder geval weer genoeg bij te kletsen.
Op weg naar het park had ik een Kamikazi eekhoorntje onder de auto. O, wat vreselijk vindt ik dat. Het gekke ding kwam met een rotvaart links uit het bos rennen, en ik had geen tijd om te reageren. Misschien wel goed, want Micky wordt altijd zo kwaad als ik voor een dier rem of uitwijk, dat is inderdaad ook wel gevaarlijk. Maar om dat beestje in de achteruitkijkspiegel te zien tuimelen...
Er ligt hier altijd zoveel wild op en langs de weg, en ik vindt het altijd zo erg, zo nutteloos. Zeker nu het zo'n warm weer is gaan die eekhoorntjes nog eens als een gek rondrennen om nootjes te verzamelen. Als ze nu nog niet genoeg hebben voor de winter helpen die paar extra ook niet meer. Ook andere dieren die nu lekker in hun holletje zouden moeten slapen zijn nog aktief.

Micky had gisteren vrij, en we hebben buiten vanalles gedaan. Er is toch veel om winterklaar te maken in de tuin, hij heeft gesnoeit, terwijl ik oude planten opruimde. Lekker om zo buiten bezig te zijn.

Zaterdag hadden de jongens een verrassing toen ik thuiskwam van mijn werk. Ze hadden de tv en XBox uit "mijn" kamer gehaald en beneden neergezet. We zijn in de 21e eeuw beland volgens Tim, want we hebben nu draadloos internet! Dat was de hele reden dat ze op mijn kamer zaten, er was internet aansluiting, maar nu kunnen ze beneden naar alle hartelust spellen doen. Er moet nog veel opgeruimd worden om het wat beter uitziend te maken, maar het is een begin. Tim en Niels vonden het beneden zo leuk, dat ze zaterdag daar ook geslapen hebben.

Zondag heb ik maar een halve dag hoeven werken omdat er te veel personeel was! De beddenbezetting was laag, en er kon iemand afgebeld worden. In plaats van iemand een hele dag vrij te geven, hebben een andere pleeg en ik ieder een halve dag gewerkt. Dat ging prima, en zo kunnen 2 mensen ervan profiteren. Zo had ik onverwacht een ochtend met de kids, heel fijn.

Gisteravond kreeg ik mijn resultaten van de test in kunstgeschiedenis en het was goed. We hebben net Byzantijnse kunst gehad (niet mijn favoriet!), heel snel wat Islamitische kunst, en gaan nu verder met Indiase kunst. Het gaat allemaal erg snel in vogelvlucht, er is veel over te leren.
Voor literatuur wacht ik nog op het resultaat van het essay, en we gaan nu verder met drama. Dat spreekt me toch meer aan dan poezie. Het leuke van deze les is dat we heel andere dingen lezen dan wat ik zelf zou kiezen. Zo zijn we nu begonnen met een discussie over Oedipus, een Grieks drama, en iets wat ik nooit gelezen heb.

3 Comments:

Blogger kastelke said...

Annemiek, ik vind die Byzantijnse kunst net zo schitterend... Als je ooit de kans krijgt om Ravenna (Italiƫ) te bezoeken, dan moet je o.a. maar eens een bezoekje brengen aan het mausoleum van Galla Placidia. Prachtig! http://www.vista.it/zoom/comra/web/dynamic.asp?din=comra-gplacidia

De temperatuur duikt hier toch wel echt naar beneden, en we hebben al een paar dagen regen. 't Zal bij jullie ook wel die kant op gaan. Tenslotte is het al bijna Kerstmis (hahaha!)

2:51 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Ik denk dat het in het echt een heel stuk mooier zal zijn dan plaatjes kijken wat we in de klas doen. Dat mausoleum was een van de onderwerpen die we behandeld hebben, en dat lijkt me inderdaad wel geweldig om in het echt te zien.
Bedankt voor de website, die is prachtig en zal ik aan mijn klasgenoten doorgeven.

7:36 a.m.  
Blogger Petra said...

Vervelend, he, als je zo'n eekhoorntje raakt? Dat is me dit jaar nog niet gebeurd, maar vorig jaar wel, zo zielig!
Hier vandaag wild weer, van 24 naar 12 graden celsius in een uur!

5:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?