donderdag, oktober 06, 2005

De laatste mooie dag?

Vandaag nog een heerlijk weertje, hierna zal het herfstweer worden.
Vanmorgen heb ik eerst aan mijn essay voor literatuur zitten pezen tot ik er helemaal scheel van werd, en daarna de hond opgepakt en naar Treman Park een rondje gaan lopen. De bomen beginnen te verkleuren en het is er erg mooi. Er waren deze keer meer mensen dan gewoonlijk, en Biego wil tegen iedereen hallo zeggen. Hij was na dit rondje lopen goed moe en heeft de rest van de dag plat gelegen.
Daarna nog eens het essay bewerkt, maar het is nu dan toch eindelijk ingestuurd. Hopelijk gaat een volgende keer wat sneller. Het is moeilijk om alles wat in je hoofd zit uit te drukken op papier.

Vanavond was er open huis van de high school. De opzet was hetzelfde als met Niels z'n open huis, dus een lesschema volgen van 1 dag. Aangezien we 2 kinderen op de high school hebben kreeg ik 2 lesschema's in handen en ik heb geprobeerd naar zo veel mogelijk van hun lessen te gaan. Ik heb naar redelijk wat van hun lessen kunnen gaan omdat ze allebei wel een vrije periode hebben, en die benuttigde ik door naar de ander z'n les te gaan. Alleen zat ik opeens in een verkeerde klas die mijn kinderen allebei niet hebben! Bij de lessen die ik miste wipte ik toch even binnen om de leraren te ontmoeten en hallo te zeggen. Dan heb je tenminste een gezicht bij een naam. De enige waar ik niet geweest ben ik Tim's Duits lerares, maar die kende ik al.
Ook op deze school zijn de leraren allemaal zo enthousiast, en ze gaven allemaal hun telefoon nummers en e mail adressen, zodat je contact met hun op kunt nemen als je wilt.
Ik heb de nodige mijlen gelopen in die school! Het is me zelfs na 4 jaar nog een doolhof. Het is een groot oppervlak, verdeeld in blokken; gebouwen A t/m K die via gangen met elkaar verbonden zijn. Als je er elke dag komt zoals de kinderen zou je het zo door hebben, maar zoals ik er maar af en toe kom, is het nog altijd zoeken.
Nu hebben de kinderen lekker een 4 daags weekend vrij.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Lekker he zo met de hond er op uit.
Die van mij denken ook altijd dat iedereen voor hen net toevallig buiten zijn en zijn heerlijk enthousiast.
Succes met je essay!
Groetjes Petra

12:20 p.m.  
Blogger Petra said...

Hee, hebben jullie vier dagen vrij? Wij maar drie! En het gaat alle drie de dagen regenen, volgens het verhaal, snik! Maar ja, we hebben een regen tekort van 12 cm, dus het is wel nodig. Enjoy Columbus Day weekend!

2:45 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Ja, een 4 daags weekend, helaas hier ook regen, maar wel nodig.

7:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?