zondag, september 25, 2005

Bart 17

Al 17 jaar geleden dat ons eerste kind de wereld in kwam. Ik zie Micky hem nog ronddragen in het huis en van alles vertellen toen we hem thuisbrachten uit het ziekenhuis.
En kijk nu eens wat een kerel het is! Hoe snel zijn die jaren omgegaan. Alle dingen die "het eerste" zijn. Een oudste moet de spits afbijten en dat valt niet altijd mee. Het is voor de ouders ook allemaal nieuw, maar een hele mooie ontdekkingsreis samen.
Nu gaan we van eerste stapjes en eerste schooldag straks verder met eerste keer naar college.

Vanmiddag moest hij werken, en hij miste het leuke telefoontje uit Nederland. Na zijn werk hebben we hem opgehaald en zijn we gaan eten bij Applebee's, wat zijn keus was.
Sinds gisteren heeft hij het in zijn hoofd dat hij een paintball gun wil, een van zijn vrienden heeft er ook een, en daar hebben ze gisteren natuurlijk over zitten te praten. Hij heeft van ons wat geld gekregen, omdat hij ons niet eerder wist te vertellen wat hij wilde. Ik raadde hem aan om een keer paintball te gaan spelen om te kijken of hij het wel leuk vindt, voordat hij er geld aan gaat uitgeven. Hopelijk doet hij dat, maar we zijn toch even bij Dick's gaan kijken naar prijzen. Daar stond een bordje bij het paintball spul dat ze het niet verkopen aan jeugd onder de 18. Hij zal dan toch afhankelijk zijn van ons om het aan te schaffen.
Ik zie dit allemaal niet zo zitten, maar zo lang ze het maar veilig en verantwoordelijk spelen, want die balletjes doen blijkbaar flink pijn als je geraakt wordt. Deze week hadden een paar jongeren in Syracuse op auto's en fietsers zitten schieten met paintball! Dat is toch te gek.

Tim en Niels hadden Bart een nieuw Nintendo spel gekocht, en Bart had het geniepig in de verpakking laten zitten zodat ze er niet mee konden spelen terwijl hij weg was. Vanavond is het uitgepakt en nu zitten ze samen te spelen.

4 Comments:

Blogger kastelke said...

Gelukkige verjaardag, Bart!!!

De tijd gaat snel... We hebben hier net voor de start van het schooljaar (1ste middelbaar/grade 7) ook eens in het baby-album gekeken... En dan ben ik apetrots, maar het nadeel is wel dat we zelf ook mee verouderen. :-(

2:21 a.m.  
Blogger Petra said...

Belated happy birthday to Bart!!! Kai vindt dat paintball ook al zo leuk, maar mij lijkt het ook flink pijnlijk! Zo te lezen had Bart een gezellige verjaardag. Groeten van ons allen hier!

1:08 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Bedankt allemaal, namens Bart.
Wendy; hij heeft alleen nog een learner's permit, waarmee hij met een volwassene naast zich mag rijden. Hij heeft er nog weinig zelfvertrouwen in, maar het gaat al stukken beter. Ik hoef niet meer zo te zweten als ik naast hem zit.

4:56 p.m.  
Blogger Katrien said...

Hij leert ook zeker rijden met een "automatic" i.p.v een "stickshift" ? Ik behaalde mijn rijbewijs ook in de VS en toen ik terug naar Belgie verhuisde kon ik dat gewoon omruilen voor een Belgisch rijbewijs. Mijn Amerikaans rijbewijs was voor het rijden met een automatische transmissie, maar in Belgie hebben ze dat over het hoofd gezien en hebben ze mij een gewoon rijbewijs overhandigd. Mij niet gelaten natuurlijk. Ik ga hen niet op hun administratieve foutjes wijzen als het in mijn voordeel speelt :) Het leuke was ook dat ik mijn rijbewijs behaalde in tien dagen en het mij maar 50 Dollars kostte.

3:33 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?