zaterdag, september 24, 2005

Harvest Festival

Vandaag was het Harvest Festival, een jaarlijks festival dat het dorp heeft als fundraiser voor allerlei programma's waaronder ook het zomerkamp. In de laatst paar jaar is dit festival steeds groter geworden, en er was vanalles te doen. Een grote lokker is de kip barbeque, er zijn spelletjes voor de kinderen en hooiwagen ritjes, een cake wheel (je kunt een taart winnen door te gokken op een nummer), een silent auction (stille veiling-je biedt op een product door je bod op te schrijven), en er waren veel tentjes met allerlei zelfgemaakt spul. Daar zaten Deb, een vriendin van haar en ik dus bij. We hadden samen een tafel gehuurd; het is veel gezelliger zo, en je kunt af en toe nog eens rondlopen terwijl de ander de tafel bemand. Deb had mooie kaarten met gedroogde bloemen, en Pat placemats van foto's. Ze heeft ook een website; http://www.lightlink.com/ndh/naturesimages/
Ik had kaarsen en een paar schilderijtjes.

Image hosted by Photobucket.com
Mijn kaarsen, de kaarten van Deb zijn net niet te zien, en Pam was er nog niet.

Ik heb er een stuk of 6 verkocht, $37.50 verdient voor een hele dag. Er waren wel veel mensen op het festival, maar ik denk dat het geheel een beetje te erg verspreidt was. Voor de eerste keer proberen wat te verkopen was het toch niet gek. Ik kreeg veel positieve reacties op de kaarsen. Het was gezellig, ik heb met veel oude bekenden gesproken, en het was stralend weer. Ik ben zelfs wat verbrand.

Ik had een schilderij aan de stille veiling gegeven, de eerste keer dat ik een schilderij aan de man probeerde te brengen. Ik kreeg ook hier veel leuke reacties op. De meeste mensen weten niet eens dat ik schilder, maar ik vertel dat ook niet vaak. Meestal vindt ik mijn schilderstukken niet goed genoeg, maar dit schilderij vond ik best mooi. Het heeft een korte tijd in de huiskamer gehangen en eigenlijk kon ik het moeilijk afgeven, maar ik had al gezegd dat ik dat zou doen.

Image hosted by Photobucket.com
"Het" schilderij. Ernaast de paintballs, waar Bart en zijn vrienden op bleven bieden, maar niet bemachtigd hebben.

Het heeft niet zo veel opgebracht, $15. Ik zag dat ze een waardeprijs erop gezet hadden van $100! Ik had hun gezegd dat het $25 waard was. Dat is nog het moeilijkste, wat vraag je ervoor, hetzelfde geld voor de kaarsen.

Image hosted by Photobucket.com
De hooiwagen staat klaar voor de ritjes. Het was een groot succes onder de kleintjes.

Ik had geprobeerd om Bart en Tim om te praten om als vrijwilliger mee te helpen op het festival, maar ze wilden niet. Totdat Bart er vorige week achter kwam dat hij voor een les van school een aantal uren vrijwilligerswerk moet doen. Hij heeft samen met 2 van zijn vrienden (en tevens klasgenoten) bij de t-shirt verkoop gezeten. Ook daar liep de verkoop niet zo goed, maar ze hebben lol gehad en de dag goed omgekregen.

4 Comments:

Blogger kastelke said...

Annemiek, dat ziet er heel gezellig uit!
Geef ook eens wat aandacht aan je schilderijen en de kaarsen in het blog! (met wat fotootjes?)

2:17 a.m.  
Blogger Petra said...

Leuk, hoor, die kaarsen! Die van ons heeft ook lekker gebrand. Je maakt ze erg leuk.
Het schilderijtje ziet er ook goed uit, zo uit de verte. Je hebt echt talent!
Hier is het het hele weekend bewolkt geweest, dan merk ik pas, wat een goede invloed de zon op mijn humeur heeft ;)!

3:38 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Elke, dat zal ik een keer doen, maar stel je er niet teveel van voor.
Wendy, volgens mij was het inderdaad teveel aanbod. Het is leuk dat het zo groot uitgegroeid is, maar het moet nog meer mensen trekken.
Petra, leuk dat je plezier gehad hebt van die kaars. Hier was het vandaag ook bewolkt en ik ben dubbel blij met het weer van gisteren.

7:22 p.m.  
Blogger Katrien said...

Annemiek, wat voor soort kaarsen zijn het ? Wax, gel of beiden ? I love candles :)Je hebt blijkbaar wel artistiek talent.

Ik schuim hier in Cincinnati ook alle Halloween marktjes af, op zoek naar de 'perfecte pompoen' en carving tools. Op internet kan je leuke patroontjes downloaden en gemakkelijk uit de pompoen snijden.

7:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?