dinsdag, augustus 23, 2005

Studeren en wandelen

Gisteren was er een korte les op TC3 over hoe je een on line les moet nemen. Ik ben daar samen met Bart naar toe geweest, zodat hij de school een beetje kon bekijken. Hij was er nog nooit geweest, en het zal waarschijnlijk toch de plek zijn waar hij na high school een paar jaar naar toe gaat.
De les zelf was niet veel nieuws. Het meeste had ik zelf al kunnen lezen op de TC3 website.
Bij Bart maakte de school wel een goede indruk. Hij vond het wel leuk om te zien, en hij zei dat hij veel bekende gezichten zag van mensen die bij hem op school hadden gezeten.
Ik had ook nog mijn boeken nodig voor de lessen, en die heb ik bij de school gekocht. Jeetje wat zijn die duur! $150 voor 2 boeken!
Morgen begint mijn online les, de avondles begint pas over 2 weken.

De Cornell en Ithaca College studenten zijn weer terug in de stad. Dat verdubbelt het aantal inwoners en is goed te merken aan de drukte op de wegen. De winkels spelen hierop in en de benodigheden voor het op kamers wonen worden massaal verkocht. Kleine koelkasten, futons, computer spul en veel klein spul dat ze nodig hebben. Het is wel grappig om de jongeren voor het eerst in hun leven te zien winkelen voor deze dingen. Je ziet ze staan wikken en wegen.

Een paar weken geleden had ik hier een foto van Taughannock Falls geplaatst en vertelt dat we stenen naar beneden hadden zien vallen. Er waren daar toen ook mensen aan het zwemmen waar het niet mag. Gisteren is op die plek een vrouw omgekomen door vallend gesteente.
In het voorjaar wordt alle los gesteente verwijderd, maar niet op de plek waar ze waren, omdat het verboden gebied is. Er staan waarschuwingsborden, maar mensen zien het gevaar niet.
Ieder jaar gebeuren er ongelukken in de ravijnen, vooral doordat mensen niet op de paden blijven. Het is toch intens triest om op vakantie te zijn en dan gebeurt zoiets.

Het is nu wat koeler dan de afgelopen maanden en 24C voelt zich opeens koud aan. Het is wel een beter weertje om wat actiefs te ondernemen en vanmiddag ben ik met de kinderen en de hond naar Treman Park geweest. Het was niet eens mijn bedoeling om de paden te gaan lopen, maar alleen om ze buiten te krijgen. De kinderen kozen er echter zelf voor om de trails te gaan lopen, dat verraste me. Het was heel leuk. Op het laatst liep Niels wel te puffen. Het is een rondje wat je loopt, eerst naar beneden langs de watervallen en dan weer naar boven. Dat betekend veel trappen. Biego loopt er een beetje mank van. Voor de rest van de dag heeft hij uitgetelt gelegen.

3 Comments:

Blogger Petra said...

Hier ook weer wat lagere temperaturen en wij zijn ook met de honden naar een park geweest. Lekker even buiten zijn, zonder al te veel gepuf. Heerlijk vindt ik dat toch!
Succes met het beging van je studie!!
Groetjes Petra

3:39 p.m.  
Blogger Petra said...

Ik vind deze temperaturen heerlijk (het is hier nog wel wat warmer dan bij jullie met zo'n 27 graden), zoals je schrijft is het weer om iets buiten te gaan doen. Erg van die overleden vrouw, maar waarom mensen toch altijd de waarschuwingen negeren is me een raadsel. Bij Great Falls doen mensen ook halsbrekende toeren, een verkeerde beweging en ze liggen in het kolkende water.

1:53 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Ik hoorde het dat het in Nederland een koud weertje is. De kachel moet daar al aan.
Petra, mensen zien het gevaar gewoon niet, de borden staan er niet voor niets. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar als het mis gaat, kan het fataal zijn. Ok, wij houden ons ook niet aan alle regels, maar zijn denk ik toch wat voorzichtiger aangelegd.
En snap je het nou; de volgende dag waren er op die plek alweer mensen aan het zwemmen!

9:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?