donderdag, mei 01, 2014

Geluk en ongeluk

En toen hadden we geen kippen meer. De laatste twee zijn gesneuveld, Daisy en haar zusjes. Ze waren 6 jaar oud, en Daisy was al een keer hersteld van een gebroken nek na een andere aanval van een of ander dier, Bart is een goede dierenverzorger. Op donderdag had ik de kippen losgelaten; ze zaten nog in hun omheining. Die avond was ik vergeten om het hok dicht te maken 's avonds. Dat gebeurt wel vaker, maar deze keer werkte ik vrijdag, en hebben ze de hele dag los gelopen. Zaterdagochtend vroeg Micky waar zijn de kippen? O jee, toen realiseerden we ons pas dat het hok openstond. Ze zijn uit hun omheining gekomen, en we vonden in de tuin 2 hopen veren. Ik vindt het heel erg, en voel me er schuldig om. Het is nu erg stilletjes buiten, met een leeg kippenhok! We beginnen niet meer aan nieuwe kippen, er zijn er veel te veel gesneuveld in het laatste jaar.
 
We hebben tevens veel om dankbaar voor te zijn; op zondag kregen we een telefoontje van Bart dat Carly een auto ongeluk gehad had. Ze had zelfs nog geen schrammetje opgelopen, maar de auto is helemaal in de prak. Dat ze er zo goed vanaf gekomen is is een wonder! Ze had controle over het stuur verloren terwijl ze 70 mijl reed, was van de weg afgeraakt, een heuvel afgevlogen, en tegen een boom gereden. Gelukkig is ze ongedeerd, en heeft ze niemand anders geraakt! Dat zijn wel de telefoontjes die je nooit wilt krijgen!




Er is niks meer aan te repareren, maar het is maar materiele schade. Ze heeft een goed beschermengeltje gehad die dag!

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Elke, Oakville (ON) said...

Ocharme de kippen. Ik kan begrijpen dat je er (even) genoeg van hebt.

Wat een geluk dat Carly zelf niet erg gewond is, of anderen heeft betrokken in het ongeval. De rest is maar materiƫle schade (maar kan wel een catastrofe zijn voor je budget).

En dan nog over je vorige bericht: wat een moeilijke opdrachten krijg je voor de tekenles! Maar je doet dat goed, Annemiek! En als die dingen helpen om een balans te houden tussen werk en ontspanning, dan is dat super!

8:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O zo jammer en zielig van je kippen - misschien later dat je er weer aan begint?
Inderdaad heeft een engeltje gepast over Carly, een auto is altijd te vervangen, maar gelukkig is zij zelf er zonder brokken van afgekomen.
Leuke tekeningen die je maakt, zoveel werk en toch fantastisch dat je het volhoud.
Groetjes, Ida

1:01 p.m.  
Blogger Unknown said...

HOI ANNEMIE.
IK HEB JE HELE BLOG GELEZEN VAN AL DIE JAREN TOT 2015.hET WAS VOOR MIJ AL DIE TIJD MIJN AFLEIDING OM JULLIE GEZIN MET NEDERLANDSE ROOTS VOLGEN.JAMMER DAT HET HIER EINDIGT .IK VOND JULLIE EEN ECHT HECHT EN WARM GEZIN EN FIJN OM JULLIE TE VOLGEN VIA DIT BLOG.SCHRIJF JE NU HELEMAAL NIET MEER .HOE GAAT HET ME JULLIE EN JULLIE KIDS.?IK WEET NIET OF IK OOIT NOG IETS VAN JULLIE HOOR.WENS JULLIE ALLE GOEDS VOOR DE TOEKOMST EN WIE WEET MISSCHIEN OOIT..lIEFS EN GROETJES VAN
lIESBETH MEIJERS 67 JAAR UIT HEERLEN ZUID LIMBURG

l.meijers-post@ziggo.nl

12:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?