zaterdag, juli 14, 2012

Natuur

De afgelopen weken zijn zo warm en droog geweest, de tuin ligt er schamel bij. Deze foto's zijn van begin vorige week, nu is het wat verdroogder, ondanks bijna elke dag water geven aan de gepotte planten.




De herten hebben weer aan mijn stokrozen gezeten. Blijkbaar lusten ze de bloemen niet en eten ze alleen het groen. Echte stokrozen dus, alleen een bloem op een stokje.

De beestjes zullen het ook best moeilijk hebben. De beek staat bijna droog; onder het bruggetje bij de oprit staat nog een grote poel water. We zagen daar een grote vis rondjes zwemmen. Die zie je in onze beek gewoonlijk niet omdat het normaal snelstromend water is. Als we zin hebben in vis hoeven we maar een schepnetje te pakken.
Toeristen die momenteel komen om de watervallen te zien zullen ook teleurgesteld zijn want ze zijn leeg.

Ik had deze week nog eens in Treman Park gewandeld en was blij om te zien dat het pad door het ravijn weer open is. Het was sinds de orkanen van vorig najaar dicht voor reparatiewerk.

Gisteren had ik hier een groot rondje gelopen. Dat was dit keer extra leuk. Ik zag een wilde kalkoen met 5 jongen lopen. Dat had ik nog nooit gezien. Van zoiets kan ik heel blij worden. Heel grappig om die kleintjes te zien.
Het was 's morgens, al heet en ik liet Muddles in een beek zwemmen; ik was even vergeten dat ik haar daarna over die ijzeren brug moest dragen. Lekker, een natte hond tegen me aan, was ik ook meteen afgekoeld.
Een eind verderop stopte een auto naast me om aanwijzingen naar een dorp te vragen, ook zo leuk. Het was een Amish man (de bestuurder een niet-Amish). Het is toch wel een eind van ons vandaan waar ze wonen.

Dit weekend zijn hier de Dragon Boat Races, en we zijn een kijkje gaan nemen. Heel leuk om te zien. Muddles was er ook bij, en ze deed het goed met al die mensen en activiteiten om haar heen. 

De volgende foto's zijn niet voor iemand met een zwakke maag. De honden wareen op het terras op iets aan het blaffen, en tot mijn verbazing zag ik het volgende tafereeltje:





Een slang die bezig was met een pad te verslinden! Het formaat pad was nogal groot tegenover het formaat slang. Ja, wat doe je dan. Moet je proberen die pad te redden of niet. De pad's achterpoten waren al naar binnen gewerkt, de rest was nog aan het spartelen om los te komen. Ik liep er naartoe om te zien wat de slang zou doen, ik dacht dat hij hem wel van de schrik zou laten vallen. Maar nee hoor, ze ging er snel mee vandoor de struiken in. Nou, daar ging ik echt niet verder meer naar zoeken. Nu zit er ergens een slang met een dikke bult in zich tussen mijn bloemen.

4 Comments:

Blogger Antonia said...

Yak...dat zo'n slang dat naar binnen krijgt...

Het is toch te zot voor woorden. Vorig jaar verzopen we zowat en nu staat alles kurk droog...

Gr petra

9:04 p.m.  
Anonymous Elke said...

Ik merk het aan een aantal bloemen hier dat het echt heel droog is, ze groeien dit jaar niet zo hard als vorige jaar. Maar ik tracht ook niet veel te sproeien, is niet goed voor het tekort aan water.
Gelukkig heb jij toch ook nog wel wat kleur in je tuin!
(die slang, dat is wat minder)

9:52 a.m.  
Blogger Cardboard Fan said...

Wat gaaf die dragon boat races. Wow, zo'n encounter met een slang die een kikker probeert te eten heb ik ook gehad.

9:37 p.m.  
Blogger Petra said...

Ugh.... Die slang..... Kan niet zeggen dat je me niet gewaarschuwd had oveirgens. Maar het Aagje in mij had gewonnen.

10:25 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?