dinsdag, juni 19, 2012

Tuin en vogels

Ik kan niet geloven dat ik al zo lang niks meer geschreven heb.De tijd vliegt. Op mijn vrije dagen werk ik in de tuin, loop een heel eind, heb alweer een dik boek uit, en schilder wat. Dat laatste gaat me nog helemaal niet goed af, maar ik geef niet op.
Echt veel schrijfzin heb ik momenteel niet, dus bij deze maar wat foto's.
Eerst van de tuin;


Kijk eens wat de clematis bloeit (beetje kippenmest dat wonderen doet?):


De vogeltjes:


De vogeltjes uit dit nestje zijn vandaag uitgevlogen. Het is opeens heel erg stil, want die papa en mama vogel waren hele goede zangers en steeds heel luidruchtig. Wat hadden ze het druk. Het was aan en af vliegen met eten voor de jonkies. Ik geloof dat het house wrens zijn.


 
Je moet heel wat geduld hebben om zo'n foto's te maken. Die vogels zijn rapper dan mijn camera of mijn oog! Ik heb heel wat foto's van nestkastjes zonder vogel erop! Geen van de ouders was trouwens blij met mijn aanwezigheid. O, en dat nest onder de kano? Die vogels zijn al lang uitgevlogen; toen ik een foto van de 4 babies die wel erg krap in hun nest zaten wilde maken schrokken ze zich zo erg dat ze opeens uitvlogen.

Het volgende vogeltje is geloof ik een tufted titmouse (wie verzint zo'n naam?);



 




Deze vindt ik prachtig. Zie je de vogel links?



Mijn uitzicht als ik thuiskom. Daar kan ik dan zo van genieten, zeker na een werkdag.

Op zondagavond zaten we op het terras en opeens liep er een hert met baby langs in de verte, bij mijn groentetuin. Zo leuk om te zien, maar ze waren vast en zeker aan het kijken wat er straks te knabbelen valt.

We zaten die dag zeker 9 uur zonder stroom, er was iemand tegen een electriciteitspaal gereden en ook nog niet zomaar een paal, maar eentje op een kruising die vier richtingen van stroom voorziet. Dat verwacht je als het stormt wel eens, maar niet op een mooie dag. Maar het was wel eens goed om zonder alle electronica te zitten.






Labels: ,

4 Comments:

Blogger Petra said...

Mooie natuur allemaal! En 9 uur zonder stroom, ja, dan ga je heel andere dingen doen.

10:57 p.m.  
Anonymous Elke said...

Mooi! Geniet er maar lekker van, straks ligt alles weer onder de sneeuw. ;-)
En die herten waren vast aan het window shoppen, LOL

5:14 p.m.  
Blogger Cardboard Fan said...

Je tuin ziet er erg mooi en goed verzorgd uit:-)

10:15 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra, ja, dan wordt je wel gedwongen.

Elke, daar moest me even aan herinneren he, aan die sneeuw. Micky ook al.

Bibi, dankje.

11:26 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?