dinsdag, juli 03, 2012

Een ziek weekje

He he, eindelijk voel ik me weer normaal. Wat begon met een lichte keelpijn werd snel een kriebelhoest die niet wilde ophouden. Mijn stem ging in de loop van 4 dagen naar wat als een hese kikker leek. Alles heb ik geprobeerd. Mucinex, Robutussin, hoestpastilles, zoutwater gorgelen, stomen, luchtbevochtiger 's nachts, zelfs warme melk met honing. Niks hielp. Woensdag ging ik naar de dokter voor een recept voor Tessalon Perles. Ik dacht dat als ik wat voor die hoest had dat ik donderdag wel kon werken. De Nurse Practitioner heeft me omgepraat om me toch maar ziek te melden. Ik kon amper een geluid uitbrengen, en zo zouden patienten me vast niet aan het bed willen hebben. Toen ik mijn werk belde en naar de charge nurse vroeg, vroeg de secrtaresse me of ik het nog wel zo lang zou overleven. Ik moet wel vreselijk geklonken hebben! Nou, dat was de tweede of derde keer in 18 jaar dat ik me ziek gemeld heb, niet slecht, maar er is altijd dat schuldgevoel.
Ik had een recept gekregen voor Tessalon Perles voor overdag, en Robutussin met codeine voor 's nachts. Van die Robutussin was ik snel om zeg! Fijn om een paar uur aan een stuk te kunnen slapen. Het ging daarna snel de goede kant op, en het weekend heb ik gewerkt. Nog wel met medicatie voor de hoest, en flink hees; een collega zei dat ik nu zo'n diepe sexy stem had, haha, maar gelukkig blijft dat niet. Het ging weer goed.

Dus de week is rustig geweest. Niet veel meer te melden. Alleen dat het hier erg heet is, en de tuin aan het verpieteren is. Ik ga maar eens een regendans doen.

O ja, en nog een foto van onze lieve reizigers. Dit was in Lake Louise, Canada (dat prachtige blauwe meer achter hun). Als het goed is zijn ze nu weer terug in de VS en zien we ze over 2 weken.

3 Comments:

Anonymous Elke said...

Puike prestatie, op 18 jaar tijd zo weinig ziek gemeld hebben! Gelukkig ging het met de juiste medicatie snel de goede kant weer op!

6:51 p.m.  
Blogger Petra said...

Zo balen als je vrijwel nooit ziek bent! Ik herken dat goed. Gelukkig ben je weer beter. Het zal fijn zijn "het stel" weer te zien.

11:10 p.m.  
Blogger Cardboard Fan said...

haha ik had deze post nog niet gezien, ja aparte kleur haar;-)

5:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?