vrijdag, juni 08, 2012

School

Voor Niels was vandaag de laatste schooldag! Hij heeft volgende week nog 2 examens en is dan klaar met high school. Hij is er echt helemaal klaar mee, en is het helemaal beu. Niet te geloven hoe snel alles gaat. Onze jongste telg volwassen.

Om maar even bij school te blijven; ik had me dus aangemeld om met een master's in verpleging te beginnen, in maart kreeg ik dit al in de bus:




Vandaag was er een orientatiedag. Nu heb ik wel al een bachelor's van dezelfde universiteit, maar ik heb alle lessen hier in Ithaca gedaan en online, dus ik was nog nooit in die gebouwen geweest. Het was allemaal even zoeken hoor. Er liggen daar 3 ziekenhuizen en 3 universiteiten op een paar vierkante kilometer. Stel je de drukte dan maar eens voor, dat ben ik niet gewend. Ik heb het gelukkig allemaal kunnen vinden, zoekend met mijn plattegrond en rondlopend in de hitte (waarom bouwen ze alle universiteiten op heuvels?) Ik had helemaal geen zin in die orientatie, wat zouden ze te vertellen hebben dat ik nog niet weet? Er waren toch een paar nieuwtjes, niet zo veel, maar het was ook wel goed om in persoon met de advisor te praten in plaats van via email. En ook wel leuk om een paar medestudenten te ontmoeten. Eigenlijk was ik van plan om maar 1 les te nemen, maar bij nader inzien neem ik er toch 2. Eentje die hier in Ithaca gegeven wordt en eentje die online is. Ik zal proberen om zo min mogelijk naar Syracuse te hoeven rijden. Dat zie ik vooral in de winter al helemaal niet zitten, een dikke anderhalf uur door de sneeuw. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat en dat ik niet teveel op me ga nemen. Dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat zich afvraagd waar ik in hemelsnaam aan begin en dat twijfelt of ik het kan probeer ik de mond te snoeren!

Labels:

2 Comments:

Blogger Bibi said...

Goed dat je gegaan bent, en je zal het ongetwijfeld goed doen!

6:09 p.m.  
Blogger Petra said...

Toi, toi, toi! Ik ben het met Bibi eens.

10:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?