donderdag, mei 10, 2012

Wat lessen van de laatste tijd


- 99% van de zorgen die ik me maak worden nooit bewaarheid, dus waarom zou ik me nog zorgen maken.
- Mensen zijn sterk, maar leven hangt aan een zijden draadje.
- Je weet nooit uit welke hoek het komen zal. Daar komen die zorgen weer bij kijken; het komt toch uit een andere hoek dan je verwacht.
- Het leven kan van de ene dag op de andere veranderen. Dat weten we allemaal maar als je dichtbij zo'n verandering komt wordt je er eens flink met de neus opgedrukt.
- Infecties kunnen heel erg snel levensbedreigend worden. In een tijd van anti-biotica bijna niet voor te stellen, maar sepsis (bloedvergiftiging) staat op de 11e plaats van doodsoorzaken in de VS.
-Zelfmoord staat op nummer 10.
- Ernstige ziekte laat een trauma achter, en daar kijken we als verpleegkundigen wel eens overheen.
- Ik ben blij met de goede dokters en verpleegkundigen van ons ziekenhuis, en blij met onze beschermengeltjes.
- Familie is het belangrijkste, en "ooit een keer" komt misschien nooit meer als je daar niet "nu" van maakt.
-De rest van ons leven zijn bonusdagen.

Details ga ik hier niet vertellen, maar alles is weer goed nu. De zon komt vanmorgen weer voor ons op, en we genieten van de dag.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Tjee Annemiek je maakt me een beetje aan het schrikken, maar ik ben blij dat alles nu weer goed gaat. Heel ware woorden maar we vergeten ze allemaal wel eens in de hectiek van het leven van alledag. lieve groeten, Suzanne Vullers

9:05 a.m.  
Blogger Petra said...

Ik ben heel blij te lezen dat alles beter gaat. Hugs voor jullie allen. En inderdaad, nothing is for granted.

9:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?