zondag, september 25, 2011

Vliegen!

Gisteren stelde Micky voor om naar het pannekoeken ontbijt van de East Hill Flying Club te gaan, en zo gezegd zo gedaan.

Ze hadden een lekker ontbijt, het was een prachtige ochtend, en we kwamen er zelfs wat bekenden tegen. Er stonden wat oude vliegtuigen, en oude en nieuwe brandweerauto's.


Dit is een oudje.

De Cornell Raptor Club was er met een heel stel roofvogels. Raptors zijn tenslotte de beste vliegers.


Een Golden Eagle. Tim stuurde me een link naar een filmpje. Je gelooft niet wat zo'n vogel kan doen!


Een grappig klein uiltje.

Je kan bij deze vliegclub ook lessen nemen, en vliegritjes maken. Vandaag waren er 4 vliegtuigen die af en aan vlogen voor ritjes. Dat wilde ik ook wel, helaas wilde Niels en Micky niet mee. Dus ik gaf me op, en we moesten nog een uurtje wachten. Geen straf, ondertussen kwamen we wat bekenden tegen en keken nog wat rond. Toen het bijna tijd was om te gaan vliegen gingen we kijken hoelang het nog zou duren en daar zag ik de ex-man en kinderen van een collega, zo grappig. Ze gingen in het vliegtuig dat voor het mijne vertrok.

Nou, eindelijk was het mijn beurt. Er kunnen 3 passagiers mee in zo'n kleine Cessna, ik ging met een moeder en haar 5 jarige zoontje dat nog nooit gevlogen had. Hij was dol enthousiast!


Instappen.

Ik mocht voorin zitten, helemaal geweldig. Net voordat we zouden gaan zag ik een wesp binnen op de vooruit zitten en attendeerde de piloot erop. Ik zag hem al in anaphylactische shock gaan als hij gestoken zou worden terwijl we vlogen. Dus die wesp moest eerst gemept worden, lastig in zo'n kleine ruimte, en toen konden we vertrekken. Whoohooo!


Onze piloot, Eric. Heel aardig, ik voelde me in goede handen. Hij is heel enthousiast over het vliegen. Hij vroeg of ik ooit in een klein vliegtuig gezeten had. Ik zei ja, lang geleden, maar toen sprong ik eruit. Dat had hij nog nooit gedaan. Hij vindt vliegen wat veiliger :)


We vertrekken naar de landingsbaan.


Ik kreeg een klein beetje uitleg over al de metertjes.


Taxien naar de landingsbaan.


Eerst moesten we US Airways laten landen.


Daar gaan we dan.



Daar vliegen we (Micky maakte deze foto).








Cayuga Lake.

Linksonder het haventje van Taughannock Falls.
We vlogen hierna over het ravijn van Taughannock, en je zag de grote waterval. Helaas "bevroor" mijn camera toen net, en kon ik geen foto maken, maar hier kun je zien hoe het eruit zag.)


1500 voet in de lucht.




Onderaan de "inlet" aan het meer.


Wij wonen ongeveer onder het tweede wolkje van links.


Ithaca College.


De piloot wijst naar Cornell terwijl we een bochtje maken.



We gaan weer landen.



Dit uitzicht heb ik nog nooit eerder gehad in een vliegtuig!


Einde van de rit.

Super hoor! Dat was hartstikke leuk, en die vliegles komt er ook een keer aan hoor!
De rest van de dag was ook heerlijk, lekker temperatuurtje, een dag met een sterretje.
En last but not least;

Labels:

3 Comments:

Blogger Petra said...

Wat ontzettend gaaf! Ik moest wel lachen om je "toen sprong ik eruit". Ooit in een ver verleden heb ik ook parachute gesprongen, snap niet, dat ik dat durfde!

7:54 p.m.  
Blogger Petra said...

Echt leuk! Je had super mooi weer ook er voor!

5:44 a.m.  
Anonymous Elke said...

Verdorie, Google Reader loopt deze week achter, ik krijg nu pas berichten te zien die zelfs tot 5 dagen geleden geplaatst geweest zijn.
Dus veel te laat, maar alsnog proficiat met de verjaadag van je zoon!
En wat leuk zeg, zo'n vlucht over de streek waar je woont. Snap niet dat je zonen niet mee wilden!

8:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?