donderdag, september 08, 2011

Water

We kunnen niet zonder, maar het is wat onevenredig verdeeld op het moment. Terwijl Texas verdroogd zitten we hier te soppen. Wat een nattigheid! Na vorige week de restanten van orkaan Irene over ons heen te krijgen, kregen we deze week tropische storm Lee. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel non-stop harde regen gezien heb. Zelf zitten we hoog en droog, maar er zijn veel overstromingen. Alle scholen waren vandaag dicht. Het zou Niels z'n eerste schooldag zijn, maar dat wordt nu morgen. Ook Tim's school in Binghamton is dicht. Daar is het heel erg. Er komen 2 rivieren bij elkaar, en er is veel overstroomd. Duizenden mensen zijn geevacueerd, en gymzalen op de school zijn als opvang ingericht. Tim zit wel goed, hoog genoeg, maar hij kan het water vanuit zijn kamer zien. Er is daar nog de noodtoestand, veel wegen zijn gesloten.

In 2006 was er in dat gebied ook een grote overstroming en hebben we geholpen bij een renovatie van een huis. Dat huis is nu vast alweer overstroomd, het water staat net zo hoog als toen.

Ik ben vanmiddag een kijkje gaan nemen bij Treman Park, wat een watergeweld. De paden door het ravijn zijn wijselijk afgesloten. Ik zag vanaf het uitkijkpunt dat daar zelfs water gestaan heeft, aan het afvalhout te zien.


De waterval bij de molen.




Wat een kracht heeft dat water!



Maar een heel kort filmpje, toen was het geheugen vol.

Dat bloggen he, mensen die je nog nooit ontmoet hebt 'ken' je, en je leeft mee met hun wel en wee. Nou, het is een wee momenteel met een mede-blogger, Petra in Oneonta. Hun motel dat ze runnen en pas gerenoveerd hebben, en wat hun inkomsten betekend is overstroomd, en er is een grote schade. Er zijn veel mensen die wat voor hun willen doen, en er is een website opgezet; Hier staat hoe je bij kunt dragen. Dus als je ook mee wilt helpen om ze er weer bovenop te helpen, draag een steentje bij.

Labels:

3 Comments:

Blogger Petra said...

Het is echt onvoorstelbaar, hier ook! Zelfs de Beltway is gesloten door overstromingen, dat gebeurt werkelijk nooit. Great Falls is helaas gesloten, anders had ik wel willen gaan kijken. We weten nog niet of de scholen hier morgen open zullen gaan, veel wegen zijn onbegaanbaar.

9:11 p.m.  
Blogger Petra said...

Wij hebben dinsdag regen gehad, maar het viel hier reuze mee. Wij glippen er gelukkig steeds een beetje tussendoor.
Maar bij Petra en het hotel is het heel wat minder inderdaar. Hoop dat er een leuk steuntje in de rug opgehaald wordt voor ze!

10:09 a.m.  
Anonymous petra timmer said...

Ik kan op moment geen blog lezen of ik kom mezelf tegen. Heel apart. Het genomen initiatief is zeker heel bijzonder. Ik weet ook niet zo goed hoe er mee om te gaan moet ik eerlijk zeggen.

Jij sprak een paar weken geleden over die huizen die je zo bijzonder vond. Ik sprak iemand daarvandaan en zij wist te vertellen dat deze huisen gedeeltelijk nog staan maar heel veel schade hebben.

gr petra

10:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?