woensdag, februari 23, 2011

Berekoud

Berekoud was het de afgelopen dagen, -20 twee nachten geleden, en het maplesap tappen kwam hiermee abrupt mee tot stilstand. Hoewel het zo koud was hadden we niet 1 maar 2 dagen met een strakke blauwe lucht, een zeldzaamheid hier. De kinderen hebben vrij deze week, en we hebben ervan genoten, en verschillende wandelingen in het bos gemaakt met Bart, Giulia, Niels en de honden. Heerlijk! Ze vinden het lopen in de sneeuw allemaal net zo leuk. Gisteren hebben we de beek een heel eind de berg op gevolgd, en ik had het gevoel om ergens in de Rocky Mountains te zitten met die sneeuw en de dennenbomen, zo mooi.


De van staat ingesneeuwd.


De oprit.


Bergen sneeuw langs het terras, waar we de sneeuw eraf geschoven hebben.


M'n bloementafel.


IJspegels aan de sugar shack.

Labels:

7 Comments:

Blogger Bibi said...

waaaa het is nog precies zoals het was toen we weggingen! Maar wel mooi, zo vanaf een afstand ;-)

9:12 a.m.  
Blogger Petra said...

Mooie foto's. Wat ik me afvroeg laatst is of jullie honden met die kou jasjes aanhebben. Hier zie ik kortharige honden er vaak mee.

2:07 p.m.  
Anonymous Elke said...

Jullie hebben duidelijk meer sneeuw dan wij.
En hoe bedoel je? Hebben jullie niet vaak een mooie blauwe hemel?

2:47 p.m.  
Anonymous Sisely.nl said...

Sneeuw is gewoon leuk, en geeft een winters sfeertje.Mooie foto's zeg.

Groetjes van Sisely.nl

4:19 p.m.  
Anonymous Bianca said...

Daar kunnen veel mensen die op wintersport gaan alleen maar van dromen zo'n prachtige omgeving, die sneeuw en inderdaad een strakblauwe lucht. Ziet er prachtig uit hoor !

8:16 p.m.  
Anonymous www.vandijkes.punt.nl said...

Volgens mij is het deze winter ook veel kouder dan de afgelopen jaren. in elk geval veel langer zo enorm koud.

Die sneeuw hoeveel heden zijn hier ook enorm. Vooral al die bijelkaar geschoven hoeveel heden. En er komt nog wat meer bij en bij jullie waarschijnlijk nog iets meer dan hier.

gr petra

9:56 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Bibi; ik heb nu ook wel zin in wat warmte!

Petra; de honden hebben geen jasje. Alleen Bitz heeft wel eens wat last van de kou, en die blijft wat minder lang buiten.

Elke; we hebben echt zelden een blauwe hemel in de winter! We krijgen altijd de bewolking van lake effect aan deze kant van Ontario lake.

Sisely; ik kan er ook vaak van genieten.

Bianca; inderdaad heel mooi!

Petra; deze winter is zoals ik me de eerste 2 winters herinner toen we hier waren!

9:44 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?