woensdag, januari 26, 2011

Bijbaantje

Soms valt je iets zomaar in je schoot. De afgelopen maand zat ik steeds met een gevoel ik iets mis op mijn werk, maar kon er niet meteen achter komen wat het was. Dit baantje kan niet meer verschillend zijn met het ziekenhuis, dus het was moeilijk om uit te vissen wat het precies is wat ik mis. Ik denk dat het een beetje het 'kritisch denken' is wat ik hier mis. Niet dat het niet hoeft, maar niet constant. In mijn huidige baan ben je meer bezig met "doe" werk. Je moet er natuurlijk wel bij nadenken, maar het plannen als je een hele dag met een acuut zieke patient bezig bent is toch anders. Je moet dan veel meer dingen in de gaten houden. Hier is het vaak de een na de andere blaasontsteking en verkoudheid, met af en toe een meer complexe patient ertussen. Dus ik geloof dat het dus het denkwerk is dat ik mis, en misschien is het werk nu ook minder een uitdaging geworden nu ik er bijna een jaar werk.

Dus toen ik afgelopen week een email kreeg van onze voormalige professor dat ze op het community college met spoed een clinical instructor zochten omdat iemand plotseling had opgezegd ben ik daar meteen op ingegaan. Niet dat ik ooit gedacht heb dat ik zoiets zou willen doen, daar had ik nog nooit bij stilgestaan, maar toen het zo uit het niets kwam vallen leek het me opeens heel leuk om te doen. Daarbij heb je een bachelors nodig voor dit baantje, dus voorheen was het niet eens mogelijk om zoiets te doen.
De studenten hebben 2 ochtenden per week 'clinicals', en ik ga ze 1 ochtend begeleiden, en iemand anders doet de andere ochtend. Om 2 dagen vrij te vragen van mijn werk leek me niet mogelijk, en het is wel fijn om het samen met iemand te doen die ervaring heeft. Ik zal een groep van 9 studenten hebben die in hun tweede semester zitten. Wat ze allemaal in een snel tempo moeten leren is wel pittig!
Op maandag had ik een ontmoeting en orientatie met de leiding van de school verpleegkunde, en een beter idee gekregen over hoe het allemaal in elkaar zit en wat er van me verwacht wordt. Behalve de 5 uur clinical zal ik ook de evaluaties doen, verpleegplannen lezen en bekritiseren, en journals van de studenten lezen en op reageren.
De professor die me de email stuurde heeft me bij die leiding aangeprezen, nu maar hopen dat ik dat waar kan maken!

Labels:

11 Comments:

Anonymous Elke said...

Annemiek, dat lijkt me echt heel leuk voor je! En ik weet dat jij zeker wel momenten van twijfel zal hebben, of jij eigenlijk wel geschikt bent voor dit, maar ik ben er zeker van dat jij een van die mensen zal zijn die de studenten de rest van hun leven blijven herinneren! Jij bent niet alleen professioneel, maar ook heel erg menselijk in je job, en dat is heel erg waardevol als je zoiets mee kan geven aan mensen in hun opleiding. Dus: heel veel succes!

9:29 a.m.  
Blogger DixieChick said...

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Het klinkt echt als een enorme leuke uitdaging. Ik denk echt dat jij, met al je ervaring, dit heel goed gaat kunnen. Veel plezier (en niet zenuwachtig worden - je moet maar zo denken, je weet -altijd- meer dan je studenten:))!

9:33 a.m.  
Blogger Petra said...

Wat goed!!! Hartstikke gefeliciteerd! Heb je al dat leren mooi niet voor niks gedaan en kun je het nu mooi overbrengen aan anderen. Nogmaals proficiat!

11:18 a.m.  
Anonymous Pascale said...

Geweldig! Gefeliciteerd en veel succes met deze nieuwe uitdaging.

2:41 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat leuk voor je! Veel succes, je zult vast een heel goede instructrice zijn, je hebt zoveel ervaring.

3:24 p.m.  
Blogger Bibi said...

Hee wat goed, dat is weer een nieuwe uitdaging! Van harte met deze nieuwe baan:-)

5:57 p.m.  
Anonymous Bianca said...

Gaaf hoor, heel veel succes alvast !! En die quilt is wel een superwerk zo, knap gedaan !

7:56 p.m.  
Blogger Ymkje said...

Wat een leuke kans Annemiek, je bent er vast heel goed in.

10:04 p.m.  
Blogger Mariska said...

Leuk, hoor! Veel succes en plezier!

10:01 a.m.  
Anonymous Hilde said...

Van harte gefeliciteerd! Je wordt vast een uitstekende lesgever, met al je ervaring!

Gezellig die Quilt-avonden!

Groetjes,

10:37 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Dank je allemaal voor de aanmoediging!
En als ik het eens niet weet heb ik mijn antwoord klaar: "Zoek het eens op, en vertel mij het antwoord." :)

10:52 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?