dinsdag, februari 01, 2011

Sneeuw, deel ?

De week staat in het teken van sneeuw. Sneeuwpret en een sneeuwstorm. Eerst de sneeuwpret: ik was met Mary het wandelpad gaan lopen bij Taughannock Falls dat Bart me laatst gewezen had. Met de sneeuwschoenen aan was het goed te doen, en bergop en bergaf hadden we een goede workout.
Zaterdagavond zijn Bart, Tim, Giulia en ik gaan skien op Greek Peak. Ik stond ervan te kijken dat Tim mee wilde gaan, hij is al zeker 4 jaar niet meer geweest omdat hij er niks aan vindt. Het was heel lekker skien; de temperatuur net onder het vriespunt, niet druk, en bijna perfecte sneeuw. Het skien 's avonds met alleen een paar lampen op de pistes heeft wat aparts, en de lichtjes aan de huisjes aan de berg tegenover ons zagen eruit als een kerstkaart. We hadden er allemaal veel plezier in, inclusief Tim, en zijn bijna tot sluitingstijd gebleven. Het blijkt wel dat skien iets is dat je niet zomaar verleerd, net als fietsen. Het ging Tim heel goed af, en hij en Bart zijn nog altijd snelheidsduivels. Een beetje show was het denk ik wel. Giulia heeft wel eens geskied, maar alleen de gemakkelijkste pistes. Na een paar afdalingen durfde ze ook van de iets moeilijkste, hoewel ze telkens zei hoe blij ze was het te overleven.

Dan de sneeuwstorm, blijkbaar een van de grootste stormen in lange tijd. Het betekent niet dat we de grootste hoeveelheid sneeuw krijgen, maar qua oppervlakte is het een mega-storm en 30 staten zullen het effect ervan voelen. Vanmorgen lag er al een pak, en ik kreeg om 10 uur een telefoontje van Micky dat hij op zijn werk was. Hij had er 2 uur over gedaan. Hij had de auto ergens in de stad geparkeerd en verder gegaan met de bus. Morgen zeker een sneeuwdag, en het is net de eerste dag van clinicals met de studenten. Ik denk dat het afgezegd gaat worden.

Labels:

2 Comments:

Blogger Petra said...

Jullie weten je wel te vermaken in de sneeuw! Veel sterkte met de storm, hopelijk valt het mee.

3:20 p.m.  
Anonymous Elke said...

Gezellig zeg, zo samen op de latten!

Annemiek, we gaan hier nu stilaan de nacht in gaan. Ik hoop dat we morgenvroeg (en ook nog morgenavond) mogen besluiten dat we aan erge dingen ontsnapt zijn.

10:18 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?