zondag, december 05, 2010

In de kerstsfeer

De craft sale van gisteren was goed gegaan. Ik heb gel kaarsen en mutsjes verkocht, en het was er druk, en gezellig. Het is ook altijd leuk om te zien wat anderen maken. Er zitten dingen tussen die heel wat professioneler eruit zien dan mijn dingen. Dat het buiten sneeuwde hielp ook mee om het wat kerstachtiger te maken.


Mijn dingetjes.

Vandaag was het tijd om de kerstboom te gaan uitzoeken. We gingen weer naar dezelfde plek als de afgelopen jaren, maar een mijl van ons vandaan. We hadden onszelf goed warm ingepakt, want het waait er altijd hard op die berg. De keus voor een boom was moeilijk. Ik liet Bart, Niels en Giulia maar hun gang gaan om er een uit te zoeken, en ze konden het maar moeilijk eens worden.


Welke zal het worden?


Deze boom kozen ze eindelijk uit... en toen veranderden ze weer van gedachten en werd het toch een andere.




Arme Giulia wordt bekogelt met sneeuwballen.


Bart zaagt de boom wel even om.


En hij sleept hem ook wel even in zijn eentje naar de auto.


Terwijl wij proberen hem bij te houden.


De boom versieren.
Pff, we hadden even onenigheid over de lichtjes. Ze hadden lampjes gekocht die me veel te sterk schenen, je zou er verblindt door worden. Uiteindelijk duwden we ze diep in de takken, zodat het niet te helder was.


Eindresultaat.


Giulia moest ook nog een kerstsok versieren om bij die van de jongens te hangen.

Labels:

7 Comments:

Anonymous Elke said...

Super gezellig!
Vindt je gastdochter al deze kerstvoorbereidingen helemaal anders dan wat ze gewoon is?

8:10 p.m.  
Blogger Bibi said...

Ik heb op elk lampje een plukje wattensneeuw gelegd, wat vooral
s avonds mooi is, weet niet of je het wat vindt maar mijn schoonzus vond het zo leuk dat zij het ook heeft gedaan dit jaar.
Je kaarsjes zien er goed uit!

9:48 p.m.  
Blogger Petra said...

Wat leuk zo'n craft sale!
Ziet er goed uit wat op je tafel lag.

Mooie boom hoor. Toch wel leuk zo zelf uitzoeken.

3:40 a.m.  
Blogger Petra said...

Wat leuk zo'n echt Amerikaanse kerst voor Giulia. Zijn dat LED lichtjes? Die zijn inderdaad zo fel! Vrolijk, die gel kaarsen van je.

7:07 p.m.  
Anonymous Hilde said...

De boom ziet er gezellig uit! Wat een moed had Bart om die zelf om te zagen in die kou!!

Je bent wel heel creatief, hoor!

Groetjes,

6:38 p.m.  
Blogger DixieChick said...

Wat leuk een echte boom en hem dan zelf omzagen. Wij deden dat vroeger ook altijd, maar hier in Georgia is dat niet zo in zwang. Plus zonder zneeuw is het toch niet hetzelfde. En wat betreft de lampjes - als het aan mijn jongens zou liggen zou de boom vol zitten met felle, gekleurde, knipperende lichtjes..maar ik heb voet bij stuk gehouden, en we hebben (gelukkig!) weer gewoon wit..al dat licht..(word out denk ik!)

2:17 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Elke; ze vindt het allemaal heel leuk. Ze hebben thuis altijd een nepboom, dus die boom uitzoeken vondt ze al heel leuk.

Bibi; ik hebe het ook geprobeerd met de watjes, het ziet wel leuk uit en dempt het licht een beetje.

Petra; dank je :)

Petra; het zijn inderdaad LED lichtjes.

Hilde; Bart had die boom supersnel om!

Dixiechick; ik ben lang geleden al overstag gegaan met de gekleurde lichtjes. En ook knipperende hebben ze me er ondertussen ingesmokkeld :) Geen supertrendy boom hier!

8:09 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?