dinsdag, augustus 10, 2010

Loom weertje!

Ik geef het maar op en doe vandaag niks meer. Wat een loom weer, warm, benauwd. Plus die avonddiensten vallen me zwaar. Gisteravond viel het mee en gingen we net na middernacht de deur uit, maar vanmorgen lag Muddles om 7 uur alweer voor de deur te piepen. Bart of Tim laten haar 's morgens eruit als ze naar hun werk gaan en dan wil ze ook dat ik opsta.

Midden in de nacht naar huis rijden was spookachtig gisteravond. Het had geregend en de grond stoomde. Ik zie altijd wel een paar hertjes, maar deze keer zat er iets kleins midden op de weg. Ik ging langzamer rijden, en zag dat het een possum was die lekker wat roadkill op zat te peuzelen. Ik stopte, en hij keek eens op met zijn ogen reflecterend in de koplampen. Zo van "wie ben jij om tussen mij en mijn eten te komen", en at lekker verder. Even later liet hij zijn hapje toch maar vallen en wandelde het bos in. Ik vond het wel grappig, want deze nachtdiertjes zie je meestal alleen maar dood op de weg liggen. Als ze allemaal zo zijn als deze is dat niet verwonderlijk!

Nou, dus, het was weer vrij laat, en met dit weer mis ik de fut, maar ik heb toch nog wat produktiefs gedaan vandaag:



Ik had een heleboel spul naar het Leger des Heils gebracht laatst, en dan kijk ik ook altijd even rond in de winkel. Ik vond een paar stoffen servetten, en daar heb ik die kussens van gemaakt. Het waren bestaande kussens die een nieuw stofje nodig hadden. Dit was wel supergemakkelijk en zo hebben die servetten een tweede leven als kussen!

4 Comments:

Anonymous Bianca said...

Die opossums zijn echt sukkelig dan, ze gaan gewoon pas op het laatste moment aan de kant. Hier is er een keer een van het trapje gevallen toen hij schrok van mij. Je ziet ze hier ook vaak als road kill

9:12 p.m.  
Blogger Bibi said...

Bleh die opossums zien er zo vies uit, ik heb alleen nog geen levende van dichtbij mogen aanschauwen. Lucky you;-))

1:29 p.m.  
Anonymous Elke said...

Had dat beestje geluk dat jij zo'n natuurliefhebber bent.

Frisse kleur voor die kussentjes!

2:40 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Bianca; ja echt sukkelig! Goh, dat die bij jou van het trapje viel, ik lach me rot om het beest. Het ziet er slecht uit met hun 'survival' :)

Bibi; ja, jij ziet alleen maar beren!

Elke; ha, ja! En geluk dat er niemand achter met reed!

9:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?