zaterdag, november 07, 2009

Introducering & fun!

Deze week was het Medical Surgical Nurses Week. Vorig jaar hebben we dit op onze afdeling voor het eerst gevierd. Het was iets wat ik toen voorgesteld had om te doen, en dit jaar is het zijn eigen leven gaan leiden. Heel leuk hoe iedereen een steentje eraan bijdroeg en hoe enthousiast iedereen was over onze "eigen speciale week". Alles wat gevierd wordt gaat hier met eten gepaard, en dat was deze week niet anders. We hadden allerlei lekkers. Voor volgend jaar heb ik wat andere ideeen, nog even tijd om eraan te werken.
Samen met een collega hebben we een poster gemaakt die beneden bij het cafetaria kwam te staan. Het is de poster van vorig jaar, maar we hebben hem danig bij moeten werken qua foto's. Heel veel mensen op de foto's werken niet meer op de afdeling!


We hadden tevens een prijsvraag gemaakt, een vragenlijst en maandag zullen we de winnaars eruit trekken.

Ik had een uitnodiging gekregen om lid te worden van de "Honor Society of Nursing, Sigma Theta Tau. Die uitnodiging krijg je als je een goede student bent :) Jaren geleden kreeg ik die uitnodiging ook, toen nam ik lessen op Purdue, maar ik wist toen niet wat het was en heb het niet gedaan. Hoewel ik niet weet hoeveel ik er nu aan zal hebben, ben ik toch lid geworden. Gisteravond was de "induction ceremony" (introducerings ceremonie of zoiets) in Syracuse. Nog een paar andere collega's uit mijn ziekenhuis werden ook lid. Het was in het Renaissance Hotel, en aangezien we nog gratis hotelnachten tegoed hebben, wilde Micky graag een avondje in Syracuse blijven. Dus dat hebben we gedaan.

De introducering was leuk, wat speeches, en daarna werd iedereen om de beurt naar voren geroepen, werd er wat over je verteld, en kregen we een certificaat en een paars/wit koord dat we straks bij graduation (over een jaar of zo) om mogen hangen. Hierna waren er wat snacks, en hebben we met wat mensen gepraat. Grappig om een paar mensen te ontmoeten van onze online lessen. Die namen kennen we, en nu kunnen we er een gezicht bij zetten. Ook was er een ex-collega die inmiddels al bijna klaar is met haar master's. Heel leuk om haar weer te zien!

Het was om 7 uur voorbij, nog tijd genoeg om wat te gaan doen. Ik had voordat we thuis vertrokken snel op internet gekeken of er wat te doen was, en Wise Guys Comedy Club gevonden. De voorstelling van die avond leek me wel leuk, dus gingen we op zoek naar de club. Het was vrij snel gevonden, toen nog een paar rondjes via 1-richtingswegen zoeken naar een parkeerplaats die niet snel gevonden was.

De club had nog een paar kaartjes voor de voorstelling, gelukkig. Er bleek een restaurant bij te zijn, Traditions of Syracuse. Ik zie nu dat het in de top 10 van restaurants staat. We hadden wel honger en het menu zag er lekker uit, maar we hebben het zeker geen eer aangedaan door alleen maar een salade te bestellen. We hadden niet veel tijd voordat de voorstelling begon. Dus snel gegeten en toen naar beneden naar de kelder waar de comedy club is.

Ik ben nog nooit in een comedy club geweest, maar het ziet er net zo uit als op tv met die kleine tafeltjes en stoelen. Eerst was er een impersonator van popsterren, hij was echt leuk, maar ik weet zijn naam even niet meer. Daarna Preston Simpson, die leuk was, en Buddy Fitzpatrick die helemaal top was. Leuke humor zonder schunnig te zijn.



Dus, het was een hele leuke avond! Gek, nog nooit naar een comedy show geweest, en deze week heb ik net tickets gekocht voor een show hier in Ithaca morgenavond!

3 Comments:

Blogger Petra said...

Goed, hoor, dat je nu bij de Honor Society hoort, dat geeft hier toch wel "clout" volgens mij. Wij zijn een paar keer naar zo'n comedy club geweest en moeten eigenlijk vaker gaan, want het is inderdaad erg leuk.

11:58 p.m.  
Blogger DixieChick said...

Gefeliciteerd met de induction in de honor society! Dat is toch best wel een eer hoor! We zijn hier ook bezig een honor society voor onze majors op te zetten, en het gonst nu al van de geruchten wie er wel en niet bij zou mogen..

Wat leuk zo'n comedy club! Wij waren zaterdag bijna ook gegaan, maar ik viel om van de slaap (laatste vijf weken van het semester zijn begonnen!), dus helaas een ander keer..

9:30 a.m.  
Blogger Bibi said...

Leuk dat je je toch hebt aangemeld bij de Honor Society, en zo ook mede online studenten hebt leren kennen.
En ook leuk dat jullie een comedy club hebben, daar ben ik lang niet meer geweest!

9:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?