zaterdag, oktober 31, 2009

Halloween

Halloween gaat me dit jaar een beetje voorbij. De kinderen voelen zich er te groot voor, de pompoenen staan hier onuitgesneden, en ik heb geen Halloween versieringen opgehangen.

Vanmorgen in de winkel waren verschillende kassameisjes leuk verkleedt, en op mijn werk hadden ze afgesproken om zich als football speler te verkleden. Dat is wel te doen; toen ik de kinderen laatst vroeg of ze iets voor Halloween wilden doen of zich op school zouden verkleden was het antwoord "nee natuurlijk niet", "waarom verkleedt jij je niet voor Halloween op je werk" vroegen ze. Ik zei dat ik me slecht als grim reaper kon verkleden op mijn werk. Daar had ik wat gezegd! De grappen waren niet van de lucht: "stel je voor dat je in je grim reaper kostuum een kamer oploopt, en dan zegt, o nee, verkeerde kamer." En zo verzonnen ze nog meer situaties, we hebben hard gelachen.

De kinderen konden altijd zo'n leuke kostuums verzinnen, die ik dan moest zien te maken. Bart's "dragon lord" was een uitdaging, want wat is in hemelsnaam een dragon lord? Het bleek een draak met cape te zijn. Het kostuum werd leuk, compleet met een grote drakenstaart met hoorntjes.
Niels wilde een keer "alien" zijn, en hij was heel specifiek hoe het moest worden. Frustrerend voor mij om dat te snappen! Het werd een ruimtewezenkostuum van zilver glitterstof, met een muts zodat hij een heel groot hoofd had.

Power rangers, Batman, kikker, spook, Dracula, Teenage Mutant Ninja Turtle, gewone Ninja (compleet met draak op de rug getekend), of grim reaper; ik ze allemaal gemaakt. Het makkelijkste kostuum (en heel grappig) had Niels een keer. Ik had nog een panterpakje van carnaval in Nederland, en Niels wilde Beanie Baby zijn. Ik heb een groot label label aan het pakje gemaakt, compleet met rijmpje binnenin, en klaar. Hij was zo blij, maar helaas ziek met Halloween dat jaar.
Ik kan die foto nu niet vinden, maar hier een andere uit de oude doos:


Tim in mijn heksenkostuum, Bart in Micky's uniform, want "military man" wilden ze ook wel eens zijn.

6 Comments:

Blogger Petra said...

Ha ha, ja, de Grim Reaper, lijkt me een minder kostuum in een ziekenhuis. Hier hebben we volgens mij nog jaren trick or treaten voor de boeg. Zelfs Kai en zijn vrienden gingen er op een gegeven moment toch nog even op uit.

1:20 p.m.  
Blogger Bibi said...

Hihi geweldig, grim reaper in een ziekenhuis, wat ontzettend knap dat je die kostuums allemaal zelf hebt gemaakt! Je zoons hebben toch maar mazzel, en nou vinden ze zichzelf er te oud voor, jammer hoor!

11:55 a.m.  
Blogger DixieChick said...

Geweldig die van de Grim Reaper..haha! Ik zou denk ik helemaal in een deuk liggen als patient.

Hier hoeven we niet verkleed gelukkig, ook al komt "international week" er wel aan, en dan word ik toch echt geacht in Nederlands kostuum op te komen draven..hmm..

4:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als jongen weet ik hoe dit soort dingen werken. Been there, done that. Want je kijkt nu al uit naar het moment dat je hun eerste vriendinnetjes deze info kan laten lezen en zien! Admit it! :)

Sinds ik aan carnaval deelneem, kan ik die kostuums wel een beetje diggen eigenlijk. Knap werk!

But I'd give the Grim Reaper a second thought if I were you... hehe.

grtz Bram

12:52 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Wat leuk ! mijn moeder "moest" voor mij vroeger ook de meest onmogelijke creaties maken voor schoolfeest (Halloween bestond toen zeker nog niet in Nederland)

8:09 p.m.  
Anonymous hilde said...

Jaaaa, wij missen het hier... Onze kinderen hebben het dit jaar dus ook niet gevierd :-(

Groetjes,

12:54 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?