zondag, mei 17, 2009

Drukke week

Het is een drukke week geweest. Om aan overtijd te komen moet je heel wat werken als part-timer! Ik had deze week zo'n 46 uur. Nu zal ik de komende tijd weer 'nee' verkopen als ik weer gevraagd wordt.

Deze week is de boekenverkoop weer aan de gang en maandag heb ik daar rondgeneusd. Ik had me voorgenomen om maar 2 boeken te kopen, maar als een echte verslaafde kwam ik met 9 boeken eruit. Het is dat de auto een heel eind verderop geparkeerd stond, anders zouden dat er misschien meer zijn geweest, maar dat was alles wat ik kon dragen.

De eekhoorntjes op Micky's werk zijn uitgevlogen. Mama eekhoorn had wel een hele aparte manier om de kleintjes uit het nest te krijgen: ze gooide het hele nest naar beneden. Er lag geen takje of blaadje meer op de vensterbank en 4 (ja, het waren er 4 in plaats van 3) kleine eekhoorntjes zaten bibberend van de kou te kijken. De hele dag was mama bezig om ze aan te moedigen om de sprong te wagen. In een boom zouden ze nog eerst wat kunnen rennen, maar hier moesten ze eerst naar een andere vensterbank springen en dan langs de klimop naar beneden klimmen. 's Avonds toen Micky naar huis ging zaten ze er nog, maar de volgende ochtend waren ze weg. De kou heeft ze misschien toch genoeg moed gegeven om de sprong te wagen. Mama eekhoorn kwam die ochtend nog even terug om voor eten te bedelen. Iedereen op het werk heeft ze al deze tijd zitten voeren, en mama hoeft maar aan de airco pijp te krabben en ze krijgt wat nootjes of crackers.

Onze kinderen zijn weer naar hun nest teruggekeerd. Bart is woensdag weer ingetrokken, en Tim heb ik donderdag opgehaald. Wat een troep nog in het appartement. Ze hadden de taken onder elkaar verdeeld, maar de andere jongens moesten er nog aan beginnen. De keuken en badkamer zagen er niet uit, en hopelijk houdt iedereen zich aan zijn taak. Tim had zijn deel al gedaan. Dus nu is er hier in huis weer een heleboel spullen op te ruimen met alles wat ze bij zich hadden.
Ze waren blij en uitgelaten, en zijn 's avonds met zijn drieen naar de film Star Wars gegaan. De eerste keer dat de 3 broers samen op stap gingen, ze hadden het leuk gehad. Bart belde na de film op om te vragen of ik eten kookte of dat ze wat moesten halen. De grapjas. Alsof ik om 9 uur 's avonds nog eten ga koken. Ze gingen dus wat halen.

Er waren een paar hele mooie zonnige dagen deze week, en ik heb lekker wat in de tuin gewerkt. De hele tuin ruikt naar de seringen. Gewoonlijk bloeien ze niet zo goed, ze krijgen niet genoeg zon op de plek waar ze staan, maar dit jaar staan ze in volle bloei. Heel mooi en geurig.


Ik had wat tomaten en paprika's gezaaid in potjes. Ze staan nu buiten, en bij kans op nachtvorst sleep ik ze weer naar binnen. Een heel karwei, en ik was dan ook heel boos op Kibbels; opeens stond mevrouw op de tafel met haar poten in de plantenpotjes. Er zijn er een heleboel geknakt.


Dan staan ze op deze foto nog redelijk goed, maar gisteren kwam er opeens een flink onweer. Ik was op mijn werk en belde Micky om hem te waarschuwen, maar het was al te laat. Het onweer was eerst thuis over gekomen. Het waaide zo hard dat zelfs grote geraniumpotten omgewaaid zijn, en zo'n 3 cm regen binnen een kwartier. Het was echt een muur van water! Dus maar zien wat er van de plantjes zal overleven. Het zag er niet bemoedigend uit gisteravond.

Dan zag ik deze paddestoelen naast het huis.


Ik herken ze van plaatjes, als het goed is zijn dit morels, een eetbare paddestoel, en delicatesse. Zonder het zeker te weten waag ik me er toch niet aan.

Zomaar een paar plaatjes:


Tim aan het werk.


Telefoontje uit Nederland, met de hondjes erbij.

Labels: , ,

9 Comments:

Blogger Petra said...

Wat heerlijk seringen. Daar zou ik mooi mijn stoel naast zetten! Heerlijk ruiken die.
Gezellig iedereen weer thuis!

Hoop dat de plantjes de harde regen overleefd hebben.

11:34 a.m.  
Blogger Bibi said...

Gezellig dat je 'nest' weer compleet is;-)
Maar jammer dat de eekhoorns zijn vertrokken maarja, dat hoort natuurlijk ook zo.
Ik hoop dat je planten nog leven!
Die paddestoel kan je eten, morels lijken op geen enkele andere paddestoel. Scott gaat binnekort op zoek want die vindt ze heerlijk.
Ik heb ze nog nooit gegeten dus ik ben benieuwd.
Die redbuds uit je vorige post, daar heb ik een leuke link over:
http://www.gpnc.org/redbud.htm

11:48 a.m.  
Blogger Bibi said...

http://www.youtube.com/watch?v=aNh_RC5rSm4
Dit is wat meer info over de Morel. Je moet wel checken of de steel hol is (zoals de man in het filmpje, hij zegt het geloof ik niet specifiek) Je heb ook een soort waarvan de steel een wit achtige substantie bevat. Er zijn mensen die ze eten maar het is beter om die weg te gooien want daar zit gif in.

3:33 p.m.  
Anonymous Bianca (Hollandranch) said...

Dat is nog eens een "stevige aanpak" van ma eekhoorn maar het zal wel nodig zijn.

Prachtig die seringen !

Klinkt bekend dat er iemand in je moestuin gaat staan, Jason kan straks helpen aardappel rooien, gaten graven is ie erg goed in ;-)

Geloof dat ik ook mijn paddestoelen maar gewoon in de winkel haal,durf er ook niet aan te beginnen als schijnen hier ook nog wel wat eetbare paddestoelen te zijn.

11:26 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra, ik ga er regelmatig aan snuffelen :)

Bibi, leuke link. Grappig dat je die redbuds ook kan eten. Er is zoveel eetbaars om ons heen dat we helemaal niet weten. Zo'n 'herb walk' zou ik ook wel eens willen doen.

Bianca, leuk om 'hulp' te krijgen :)

8:11 a.m.  
Anonymous Cisca said...

Wow, de drie broers samen op stap. Dat is wel bijzonder om zo te lezen, ik kan me er nog helemaal niets bij voorstellen, dat Kobus ook ooit op dat punt komt!

9:28 p.m.  
Anonymous www.vandijkjes.punt.nl said...

Hopelijk hebben je plantjes het overleefd. vannacht krijgen we wederom nachtvorst. het wiol maar niet ophouden. Het ziet er wel beter uit komend eweek en hopelijk is het vannacht de laatste keer dat je met de planten moet slepen.


Bo hier kan ook er goed helpen in de tuin. Tulpen knakken door er in te gaan liggen rollen en krokussen door ze af te bijten..

gr petra

11:10 p.m.  
Blogger kastelke said...

Slimme eekhoorn! ;-)

Hier was het ook weer Boekenfestijn, maar ik ben deze keer flink geweest, en ben gewoon thuis gebleven.

Fijn dat je oudste zonen nu al thuis zijn. Moeten ze al onmiddellijk beginnen werken, of hebben ze eerst nog een paar weken echt vrij?

4:44 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Cisca, leuk he, als ze samen op stap kunnen gaan en goed met elkaar kunnen opschieten (wie had dat gedacht met al die meppen die ze elkaar vroeger uitdeelden).
Toen ze klein waren kon ik het me ook echt niet voorstellen hoe het zou zijn!

Petra, ik hoop ook dat dit de laatste nachtvorst was, maar we hebben zelfs in juni nog wel eens vorst gehad!

Elke, knap hoor, niet naar het boekenfestijn gaan!
Bart is al meteen aan het werk, zelfs al weekenden toen hij naar school gind. Hij doet er ook een internship bij, dus eigenlijk zal hij de hele zomer geen vrij hebben. Hij vindt dit echter wel heel leuk.
Tim heeft gesolliciteerd, met veel aandringen, maar nog geen baan. Bij het state park willen ze hem wel aannemen, maar ze hebben de banen nog niet goedgekeurd vanwege budgetredenen.

7:27 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?