zaterdag, mei 31, 2008

Griezelverhaal

Deze week hebben we allerlei klusjes thuis gedaan. Het was lekker weer om buiten bezig te zijn, met genoeg zonneschijn. Pa heeft het dak van het buitenhok van de kuikens gemaakt, zodat ze buiten rond kunnen rennen. We laten ze ook wel eens los, en het is zo grappig om die kleintjes al in de zand te zien rollen en krabben. Mooi hoe dat instinct erin zit.

Toch is er iets mis gegaan en zijn we 1 kuiken kwijt. Het is een beetje een griezelverhaal, dus sla dit maar over als je een zwakke maag hebt.
's Nachts doen we het buitenhok dicht en slapen de kuikens in het binnenhok. Onderaan de hoek van de deur hebben muizen of grondeekhoorntjes een gat geknaagd van zo'n 4-5 centimeter rond. Daar passen de kuikens niet meer door, maar wat doen die gekke beestjes nou.... in plaats van op hun stok te slapen gaan ze allemaal op een kluitje voor dat gat liggen. Gistermorgen (ik heb het niet gezien omdat ik was werken) vonden mijn ouders een dood kuiken in het hok, met bloedspetters bij de deur. Een poot van het kuiken was eraf getrokken. We verdenken een wasbeertje, die door het gat gereikt heeft, een kuiken gepakt en het niet erdoor heeft gekregen. Wat een vreselijke dood voor dit kuikentje.

Een buurmeisje had gevraagd of ze kippen kon kopen, en ik had er een paar beloofd, maar nu wil ik er verder geen kwijt. Eens eerst kijken of we er niet nog meer verliezen.

Vanmorgen moest ik al vroeg de auto wegbrengen voor de jaarlijkse inspectie. Die was vorige week al half gedaan toen ik de sneeuwbanden liet verwisselen, maar ze hadden geen inspectiestickers meer. Dus nu op de laatste dag van de maand nog maar eens terug.
Terwijl ze aan de auto werkten gingen Micky, pa, ma en ik naar de McDonalds om koffie te drinken. 's Morgens komen daar veel ouderen, het werkt een beetje als een ontmoetingsplaats. Een oudere vrouw aan een tafeltje naast ons hoorde mijn ouders dialect praten, en begon wat te zeggen in het Duits. Ze had vroeger op school Duits geleerd, en kende er nog wat van. Ze begon een leuk praatje, en vertelde ook dat haar man een hele goede piloot is. Het bleek dat ze allebei nog vliegen in een kleine Cessna, vandaag was het geen goed weer ervoor zei ze, maar gisteren waren ze nog geweest vliegen. Ze zagen er zeker over de 70 uit, mooi dat ze dat nog doen! Dat zou je niet verwachten als je zo'n ouder echtpaar ziet.

Nadat de auto klaar was hadden we allerlei dingen te doen. Eerst het postkantoor: mijn handeltje in boeken loopt goed! Bart's en mijn studieboeken staan allemaal op Amazon, en 6 ervan zijn al verkocht, inclusief mijn verschikkelijke statistiekboek. Je verdient op deze manier in ieder geval meer dan om ze terug te verkopen aan de boekenwinkel op TC3.

Dan op zoek naar een nieuwe droger: die van ons is 16 jaar oud en doet het nog, maar droogt niet meer zo goed. Af en toe begint hij ook te ratelen. Om zo lang mee te gaan zonder problemen is wel goed, maar ondertussen zal het ook een energieslurper zijn. Het is trouwens een Kenmore, dus dat moet wel een goed merk zijn. Toch hebben we nu wat anders gekozen. Bij Lowe's hadden ze een flink afgeprijsde omdat er krassen op zaten. Die komen er hier ook wel op, dus dat maakte mij niks uit. Het is een Bosch, en hopelijk zal hij ook lang meegaan. Morgen komen ze hem al brengen.

Een droger is bijna onmisbaar. In de winter bevriest de was aan de waslijn, en op het moment hebben we een rupsenplaag. De was zou er vol mee zitten, om het over het stuifmeel nog maar niet te hebben. Ik zou me suf snotteren als ik dat stuifmeel in de handdoeken zou hebben zitten.

Het verschil in klantenservice was wel groot. Bij Sears en Best Buy stond er meteen iemand naast ons om ons te helpen. Bij Lowe's moesten we even zoeken om iemand te vinden, en dan was deze man, de manager nog wel, niet zo erg behulpzaam. Hij leek niet zo veel interesse te hebben om ons wat te verkopen. Voor levering moet je ook betalen, hoewel je het via een rebate weer terug krijgt. Wat daar nou het nut van is weet ik ook niet.
Dan zit er aan een electrische droger geen kabel, die moet er nog aan gemaakt worden. Er zijn namelijk drogerstopcontacten met 3 of 4 pluggen mogelijk. Wij wisten niet welke wij thuis hebben, volgens mij vond meneer manager dit nogal lastig van ons. Het was echter snel opgelost, ik belde Tim thuis op en die heeft even gekeken. We hebben 3 pluggen. Je moet het maar net weten.
Dan moest de manager de aanwijzingen naar ons huis intypen. Met 2 vingers superlangzaam typen, en later was hij vergeten de levering erbij te tellen en moest hij het allemaal nog een keer intypen.
Nou, er wordt op ons werk altijd zo gehamerd op klantenservice, en dit was wel een voorbeeld van hoe goede klantenservice een groot verschil kan maken. Als het niet zo'n goede deal geweest was was ik daar in het begin al weggelopen.

De volgende stopplaats was een grote plantenwinkel. Ik heb me ingehouden tussen al dat moois en heb snel wat plantjes bij elkaar gezocht voordat het begon te onweren. Vanmiddag heb ik ze in de mandjes en bakken geplant. Het ziet er mooi uit, en foto's volgen nog.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je zou toch denken dat er genoeg kleine beestjes als konijnen rod lopen. Waarom zo'n beest dan zoveel moeite doen voor een kuiken waar hij amper bij kan. Maar ja dat is waarschijnlijk het instinkt van het beest.

Normaal zin ze bij dergelijke winkels inderdaad heel erg service gericht. Hopelijk gat deze ook 16 jaar mee..

gr petra

10:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat zielig voor dat kuiken ! Maar je mag hier denk ik blij zijn als je ze allemaal in leven kunt houden, of ze in een hok zitten of niet.

Raar is dat ja al die verschillende pluggen voor wasdrogers. Hoop dat die van ons het nog heel lang blijft doen.

9:04 a.m.  
Blogger Petra said...

Nou die van jullie heeft het zeker langer uit gehouden dan onze droger die na drie jaar al de geest gaf. Ook wij hadden, (bij de Home Depot) zo'n twee vinger typende medewerkster. En ook daar bezorgkosten via mail in. Wat grappig is dat toch. Die van ons is vrijdag besteld en ben er heel blij mee, want hij is stukken stiller en ook sneller klaar. Hoop dat die van jullie ook zo bevalt.

10:04 a.m.  
Blogger Petra said...

Ach, wat zielig van dat kuikentje! Mijn vriendin Claudia is haar kippen aan een havik kwijtgeraakt. De roofdieren moeten ze wel hebben. Wat een oefening in geduld, dat kopen van die droger!

5:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De bedoeling van mail-in rebate is dat ze jouw persoonlijke gegevens krijgen en die daarna doorverkopen aan andere firma's. Je krijgt de volgende maanden dus een hoop reklamefolders en -rommel binnen. Een keertje hebben ze me liggen gehad, daarna ben ik er niet meer voor gevallen. Het duurt trouwens meestal wel een aantal maanden alvorens je het geld terug krijgt (totdat ze genoeg geld gekregen hebben met de verkoop van je gegevens???) Eerlijk gezegd vind ik het een ergerlijke praktijk. Zou in Belgie alvast niet kunnen...

Wat een griezelverhaal, zeg! Ocharm dat kippetje...

Groetjes,

Hilde

2:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?