maandag, januari 14, 2008

Les in, ja wat?

Toen we van New York terug kwamen was een van onze autobanden bijna leeg toen we terug in Ithaca waren. Meteen in de stad hebben we de band weer opgepompt, maar vanmorgen was er weer veel lucht uit. Ik ben er maar gauw mee naar een garage gereden om te laten maken. Er bleek een schroef in te zitten! Dat moet niet op de autoweg gebeuren!
Daarna door naar de tandarts om de permanente kroon erop te zetten. Dat was zo gepiept, maar wat brandt die lijm die ze gebruiken! De tandarts zei nog dat ik nu voorlopig maar niks kapot moest maken in mijn mond. Ik zal het proberen!

Vanavond weer les.
Box-whisker plots, histograms & quartiles. Ratio's & variables. Limits, frequencies & ranges. Bar graphs & percentiles. Mijn hoofd zwemt heel even hoor! Het is echt net een nieuwe taal leren. Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten om het allemaal nog eens door te nemen.
We hebben vanavond tevens geleerd hoe we een grafiek op de rekenmachine kunnen maken. Die rekenmachine wordt al een beetje minder intimiderend. In ieder geval kan ik goed instructies volgen en ben ik goed in het indrukken van knopjes, en dan verschijnt de grafiek magisch vanzelf.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat lijkt me toch wat te ingewikkeld. Ben blij dat ik het niet moet leren. Nog veel succes ermee!

Groetjes,

10:18 p.m.  
Blogger Hans Hendriks said...

Als ik dat zo lees kan ik er ook niet echt warm voor lopen. Succes met het leren !

Groetjes

11:15 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Een magic-box, zo'n calculator! Ik ben een echt cijfermens, en ik vind die dingen dan ook geweldig. Ik kon er vroeger op school dan ook uren mee bezig zijn.

Succes ermee!

12:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik haak af Annemiek..... Fabienne heeft ook zo'n grafische calculator. Snap er helemaal niets van. Weet alleen dat hij erg duur was. hahaha.

7:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nu maar hopen dat deze kroon het wel volhoud. Inderdaad mazzal dat zoiets je bijna thuis gebeurd en niet net in NY.

gr petra

8:27 p.m.  
Blogger Dizzymisslizzy said...

2nd calc table graph

Hoe sneller die dingen weer uit mijn hoofd zijn hoe beter. Is er tenminste weer wat geheugen vrij voor ècht nuttige dingen :-).
Ik wens jou sterkte! Ik vond college algebra al een opgave.

10:52 p.m.  
Blogger Hans Hendriks said...

Hoi Annemiek, ik heb even een kippenvraag: vrouw kip zou vrijdag pas uitgebroed zijn maar tot mijn stomme verbazing liepen er ineens 5 kuikens en juffrouw kip uiteraard in de tuin ! Ik heb ze nu maar even in de paardenvoerschuur gezet, echt koud wordt het niet buiten gelukkig maar wat denk je dat beter is: vrouw kip en kuikens gevangen houden tot ze wat groter zijn en dan loslaten ? of zou ik ze nu al beter los kunnen laten lopen in de tuin ? durf ze niet bij de rest in het kippenhok te zetten want ben bang dat ze die kuikens doodpikken. Moeten kuikens ook nog apart voer hebben eigenlijk (kuikenmeel ofzo ??)
Dat was een hoop vragen, hoop dat je me kunt helpen weer.
Groetjes !
Bianca

3:13 p.m.  
Blogger Hans Hendriks said...

Bedankt voor je reactie, wist niet dat ze nog zo taai zijn die kleintjes en dat ze ook per post verzonden worden, is dat wat.
Ik ga zeker proberen deze tam te maken want dat is toch een stuk leuker, ze zijn in ieder geval schattig en erg mooi. Heb er 2 op de foto kunnen zetten vandaag, de rest zat onder moeder kip.
Groetjes
Bianca

7:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?