maandag, januari 07, 2008

Nieuwe uitdagingen, ofwel een rekenmachientje

Als je momenteel buiten komt zou je verwachten dat de krokussen elk moment uit kunnen komen, zo warm is het. Het is even een geplaag met lente, want winter komt wel weer terug.
Het weekend heb ik gewerkt en het was erg druk. Dan is maandag altijd even bijkomen. Ik heb ook wel wat onder de leden, ik voelde me zo slap als een vaatdoek. Het gaat nu wel weer.

Vanavond zijn mijn lessen weer begonnen. Het is een veel te korte tijd van vrijheid geweest!
Dit semester neem ik statistiek en 'Healthy Aging'; vanavond was dan de eerste les statistiek. Wat zag ik hier tegenop, dat wordt me nog flink pezen! Ik heb ooit een research les gevolgd, en sommige termen ken ik hiervan terug, maar het is alsof je een hele nieuwe taal moet leren. De leraar lijkt me wel aardig, maar hopelijk zal ik het allemaal bij kunnen houden. We zullen ook leren om een graphic calculator te gebruiken. Een paar dingen hebben we al geoefend in de les, maar jee! Voor iemand die moeite heeft met een afstandsbediening voor de DVD speler is dit een hele uitdaging!

8 Comments:

Blogger Jasmino said...

Statistiek was altijd een van mijn favoriete vakken, maar ja, ik ben dan ook een cijfermens (economisch beroep). Het is niet altijd een gemakkelijk vak, dus ik wens je heel veel succes! Als de uitleg goed is, komt het vast goed!

Veel beterschap ook!

1:23 a.m.  
Blogger Petra said...

Hoop dat je je snel wat lekkerder zult voelen en wens je veel succes bij de nieuwe cursus!

8:36 a.m.  
Blogger Hans Hendriks said...

Statistiek, dat is nu echt nooit mijn favoriete vak geweest om niet te zeggen dat ik er een verschrikkelijke hekel aan had.
Veel succes gewenst op je cursus in ieder geval.

Groetjes en beterschap
Bianca

5:34 p.m.  
Blogger Petra said...

Oef, moeilijk om te werken en studeren, als je je zo naar voelt! Inderdaad is dat warme weer (hier echt warm!) eigenlijk een pesterijtje, want het "ergste" moet vast nog komen.
Sterkte met de statistiek, daar snap ik ook geen bal van!

6:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Statistieken... Yuk! Nooit graag gedaan. Roel is er een kei in, mocht je hulp nodig hebben ;-)

Groetje,

6:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik ben een cijfertjes mens. Ik kan uren puzzelen als iets niet tot op het laatste cijfertje klopt. Statestieken was niet mijn favorieten onderdeel. Vond ik altijd een beetje saai.

Hopelijk voel je je snel beter. Geen wonder dat mensen ziek worden. We hebben hier wel 25 graden verschil met een paar dagen geleden.

gr petra

9:51 p.m.  
Blogger kastelke said...

Hoe herkenbaar! Statistiek is hier in Belgie het typische buisvak. Het zit in alle universitaire lespaketten.
En zo'n grafische rekenmachine: onze zoon werkt er ook mee. Pfft... Dat is geen handleiding meer die daar bij zit, dat is een ganse roman! (qua aantal pagina's, niet qua boeiend zijn!)
't Is al duidelijk zeker dat ik ook niet zo'n cijfertjesmens ben?
Veel succes nog met je nieuwe cursussen! En niet ziek worden!!!
Deze ochtend was hier op de radio dat de ziekenhuizen overvol liggen door het grote aantal mensen met een luchtweginfectie. Alle niet dringende gevallen worden naar huis gestuurd zodat ze die infecties kunnen opvangen. Nog geen 1 jaar zou het zo erg geweest zijn...

3:01 a.m.  
Blogger Dizzymisslizzy said...

Fijn hè, die rekenmachines? Ik gebruik al 2 jaar mijn I-84 voor wiskunde. Elke keer verbaas ik me weer over de functies die er allemaal op zitten. Ze moeten er alleen een boek bij doen om te onthouden hoe je elke functie gebruikt. Ik was dan ook reuze blij dat ik in december mijn laatste module wiskunde heb gehaald en dat mijn rekenmachine de kast in kon...
Totdat ik gisteren biologie had en de lerares vroeg of we woensdag allemaal een calculator mee willen nemen. En ik was er toch zo klaar mee met dat ding :-(.
Ik hoop dat het voor jou beter werkt!

10:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?