maandag, augustus 06, 2007

Weer terras

Gisteren was het zo'n mooie dag dat ik wel de hele dag buiten zou willen zijn. Dat liep echter wat anders. Ik was opeens zo moe, maar we gingen toch even kano varen. Ik dacht dat wat actie zou helpen. Op het water kreeg ik zo'n buikpijn. Micky was mijn redder; hij had wat Tums bij zich die ook nog hielpen. Nou, in plaats van buiten te zijn heb ik de rest van de dag in bed en op de bank gelegen. Bleh, wat is het toch rottig om je ziek te voelen. Vandaag ging het weer goed, toch geen blinde darm ontsteking :)

Vanmorgen kwamen ze pas om half 11 om aan het terras te werken. Blijkbaar waren ze eigenlijk van plan om niet te komen. Ze moesten ergens een deur plaatsen, maar de deur die geleverd was was te groot. Dus dat karweitje ging niet door en dan gingen ze hier maar verder. Later kwamen ze van de houtwinkel een boel hout brengen. Die konden blijkbaar niet goed tellen, in plaats van 30 planken brachten ze er 25.
Het is een heel eind opgeschoten.





Nog even foto's van vrijdag:

De cement is gegoten in een kartonnen koker, met hierin een ijzer om de balk aan te bevestigen.



En nog wat tuin foto's:



Vanmiddag kwam de man van de insekten verdelging. Toen moesten ze ophouden met bouwen als er met vergif gespoten wordt. Als het goed is zijn de carpenter ants nu weg.

Vanavond hadden Micky en ik een "canoe clinic". Zaterdag willen we begeleiders zijn voor het "Women Swimmin'. Dit is een fundraiser voor Hospicare, de hospice in Ithaca. 250 vrouwen die 1.2 mijl over Cayuga Lake gaan zwemmen. Eigenlijk wilde ik ook zwemmen, maar toen ik dat aan Micky vertelde vond hij het maar niks. Ik zou zeker verdrinken zei hij. Ik wilde het toch doen, maar toen bleek ik net een dag te laat te zijn om me op te geven. De registratie gaat namelijk dicht zo gauw het aantal deelnemers 250 bedraagt. Dan had ik ook heel wat moeten trainen deze zomer.
Maar ze hebben ook een heleboel kayakers en kano vaarders nodig om de zwemmers te begeleiden. Dus had ik ons daar voor opgegeven. Micky als een erg twijfelende deelnemer! Hij voelde er niet zo veel voor.

Vanavond was er een bijeenkomst van alle kayakers en kano vaarders. Eerst zaten we ook nog aan de verkeerde kant van het meer. Wat ik dacht dat de Yacht Club was (en waar de bijeenkomst zou zijn) bleek de East Shore Marina te zijn. We vonden het al vreemd dat er geen kayaks te zien waren. Daar gevraagd, een aardige man wees ons waar de Yacht Club was... aan de andere kant van het meer.
Die club ligt nogal verborgen, want we hadden nog nooit gezien dat daar een heleboel boten liggen. Nou ja, toch gevonden, en na even zoeken vonden we ook de groep waar we moesten zijn, wel een half uur te laat.

Er werd uitleg gegeven hoe alles in zijn werk zal gaan, en wat te doen als er een zwemmer in problemen raakt of uit het water gehaald moet worden. Terwijl we een boel van het praatje gemist hebben, geloof ik dat we het belangrijkste toch wel mee gekregen hebben.
Daarna ging we met de kayaks en kano's te water. Een van de kayakers had een hond bij zich die aan wal met hem meegelopen was. Hij was een eind verder te water gegaan. Die hond (Bo, een mooie huskie) had zin in een kano ritje en is met ons mee gelift! Hij zat zo mooi stil, zo'n kano-hond zou ik wel willen. Eens kijken of we die van ons kunnen trainen haha. Pas toen we weer dicht bij de kade kwamen sprong hij uit de kano, hij keek echt naar hoe diep het water was voordat hij sprong!

Een van de mensen die deze Women Swimmin' organiseert zwom in het water, en we oefenden hoe we een zwemmer kunnen helpen als ze even moeten rusten, of als ze er mee willen stoppen. Zo moet een zwemmer de kano altijd aan de boeg vastpakken, en niet aan de zijkant, dan kiept hij om. We zullen ook een extra reddingsvest bij ons hebben om eventueel aan te reiken. Het is geen race en de zwemmers kunnen er net zo lang over doen als ze willen. Ook als ze even willen rusten kan dat, door even te dobberen met een zwemvest.
We leerden hoe we een zwemmer met de kano moeten benaderen (uit de wind, zodat de kano niet tegen de zwemmer geblazen wordt).
We zullen allemaal een fluitje krijgen, en we leerden de 3 fluitsignalen. Er zullen ook motorboten meevaren, maar die gaan alleen aan de buitenkant van de zwemgroep. Als we het fluitsignaal geven dat er een zwemmer uit het water gehaald moet worden zal er een motorboot komen.
Ik denk wel dat het leuk zal worden, en ik heb er zin in. Micky was er na vanavond ook wat positiever over.

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hopelijk voel je je snel wat beter. Ba het is veel te warm hier om ziek te zijn.

Wel een hele klus dat nieuwe terras.

Gr petra

10:46 p.m.  
Blogger Petra said...

Blij, dat het zieke gevoel gauw over was!
Wat een goed doel, dat Women swimmin' en die hond op jullie boot, huskies kunnen ook zo leuk zijn! Goed, dat jullie daaraan mee doen!

11:47 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Wat goed om mee te doen aan zo'n fundraiser, kun je gelijk het nuttige met het aangename verenigen! Veel succes alvast!

En het terras schiet ook al op, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is.

12:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ben benieuwd hoe het deck er uit gaat zien. Je tuin staat er ook weer mooi bij trouwens!

5:10 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?