zaterdag, juli 21, 2007

Hair

Niels z'n reactie toch we gisteravond goodbye zeiden: "You are going like that??? You look like a hippie!!!" Haha, goed zo, dat was de bedoeling!



Een bloes, sjaal en lange oorbellen kon ik nog opduiken, mijn oude jeans met gaten zijn verdwenen. Die zijn al een keer weg gegooid waarschijnlijk.
Ik was toch niet de enige die in stijl gekleed was, hoewel de meeste mensen in hun nette kleren waren :)
Bij de ingang van het Hangar Theatre werden bloemetjes gegeven voor in het haar (o ja, die was ik nog vergeten!) en wierookstaafjes. Er hingen vellen papier waar je op kon schrijven waar je was in de "summer of love", 1967. Haha, kleuterschool voor mij.

Hair was spectaculair, geweldig gedaan! Non-stop muziek, dansen, zingen, overweldigend.
Het podium was in het midden van het theater gemaakt en tussen het publiek in. Gewoonlijk staan de stoelen in C- vorm er om heel, nu dus rondom. Met de voorste stoelen vervangen door banken.
Het publiek werd bij de voorstelling betrokken; soms dansten de acteurs tussen het publiek, en een paar keer werden er mensen uit het publiek geplukt om mee te doen.
Het verhaal is een stuk anders dan in de film. Het eerste stuk was meer individuele scetches, pas later kwam er meer verhaal in het geheel. Er waren ook een paar liedjes die ik niet kende.
De musical geeft die tijd goed weer, de drugs, de onzekerheid, de Vietnam oorlog, met het laatste liedje "Let the sun shine", zo intens gezongen dat ik er kippevel van kreeg. In de film is het Berger die in Vietnam om komt, in de musical is het Claude.

De musical is al 40 jaar oud, eigenlijk moeilijk voor te stellen dat het heel schokkend was voor die tijd. Het woordgebruik, maar ook komen er wat naaktscene's in voor, maar het past er allemaal heel mooi in.

Het is natuurlijk allemaal moeilijk te beschrijven.
Ik heb er van genoten. Micky zag dat ook, en hij heeft me vandaag de soundtrack van de film gekocht.
Voor wie de muziek niet kent, hier zijn wat stukjes muziek.

5 Comments:

Blogger Petra said...

Hair vind ik ook heel erg leuk, we hebben het jaren geleden bij Wolftrap gezien. Ik zou heel graag ook Jesus Christ Superstar zien, maar Rick heeft daar niets mee. Fijne reis naar VA Beach! Wij zijn in het centrum van Philadelphia en hebben een "blast".
Ergens iets eten lijkt me donderdag superleuk! Jammer, dat Rainforest Cafe weg is, maar we bedenken wel wat anders.

9:30 p.m.  
Blogger Jasmino said...

Ik heb Hair nooit gezien, maar het lijkt me wel erg leuk. Je ziet er trouwens prachtig uit, Annemiek! Leuk om in stijl te gaan!

2:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je klinkt super enthousiast. Leuk dat je zo genoten hebt. Ik vond de film erg leuk en de muziek is goed.

4:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik had er nog nooit van gehoord. Klink heel erg leuk.

Hippy ach is een keer iets anders toch?

gr petra

10:03 p.m.  
Blogger @ndrea said...

Hair is geweldig, lekkere muziek en zeker destijds een indrukwekkende musical. Leuk om in stijl te gaan!
In Nederland ben ik ooit (totaal anders, maar in sfeer vergelijkbaar) naar de 'meezingbioscoop Sound of Music' geweest. Daar was iedereen in het publiek verkleed, en zongen we onbeschaamd keihard mee met... een film! Gelachen dat we hebben! En iedereen was er, van tientallen Maria's tot baronessen en nonnen. Sfeer maakt alles, net als bij theater.

3:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?