dinsdag, juli 03, 2007

Vuurwerk en kletsende bevers

Geen idee waarom Ithaca anders dan anderen moet zijn, maar ze hebben altijd het vuurwerk op 2 juli en niet zoals iedereen op 4 juli. We zijn gisteravond gaan kijken. Het wordt afgestoken op de berg bij Ithaca College, en is daarom van veel kanten te bekijken. Toen we naar de stad reden stonden er rijen auto's langs de weg opgesteld om een goed zicht te hebben. Wij gingen naar de parkeerplaats van K Mart. Ook bij Wal Mart leek het wel of er uitverkoop was, zo veel mensen zaten er. Veel mensen maken er een klein feestje van met stoelen en koelboxen vol eten en drinken. Sommigen zitten op een stoel achter in de pick-up truck.
Het vuurwerk was weer mooi!

Vanmiddag hadden Micky en ik de kans om even te gaan kano varen op ons gewoonlijke meertje. Heerlijk was dat weer. We gingen weer het stukje beek op waar het water het meer in stroomt, een fijn stukje. De vorige keer hadden we al gezien hoe bezig de bevers geweest zijn. Er liggen heel wat takken en boompjes in het water, en je kan er met de kano nog net langs. Op de terugweg hoorde ik een plons achter me, en Micky zei zag je dat? Ik keek om en was nog net op tijd om een kleine bever onder water te zien gaan. Micky zei dat het jonkie tegen zijn mama jankte, het was mama die ik hoorde plonzen.
We zijn wat dichter naar hun burcht gegaan en daar een hele tijd verwonderd zitten luisteren. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat bevers geluiden maken, maar dat doen ze! Het geluid dat uit die burcht kwam is moeilijk te beschrijven, bijna zangachtig, hoge en lage geluiden. Ik heb even gezocht en een bevergeluid gevonden. Het moeten wel de jonkies zijn geweest die daar in die beverburcht zaten te roepen of te keuvelen.

3 Comments:

Blogger kastelke said...

Leuk dat je met de kano op pad kon!
Zo'n bevers, ik vind dat echt schattige beestjes op te zien. Spijtig genoeg kom je ze hier niet in het wild tegen.
Annemiek, nu kunnen jullie 2 keer genieten van vuurwerk: één keer in Ithaca, en één keer nog elders in de buurt! ;-)

3:37 a.m.  
Blogger Petra said...

Wat leuk om dat zo dicht bij te kunnen bekijken.
Fijne dag vandaag!

7:01 a.m.  
Blogger Petra said...

Wat super, die bevers! Heerlijk toch die natuur hier! Happy 4th of July!

2:01 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?