woensdag, februari 14, 2007

Mega-sneeuw

Gisteravond, net voordat ik naar huis reed om half acht, begon het te sneeuwen en het sneeuwt nog altijd. Op het werk hadden we een email gekregen dat het ziekenhuis met de politie had afgesproken dat ziekenhuispersoneel mocht rijden, in het geval dat de wegen gesloten zouden worden. Ik ben wel blij dat ik niet hoefde te werken vandaag.

Gisteren hadden de Ithaca scholen al bekend gemaakt dat er vandaag geen school zou zijn. Dat is voor zo ver ik weet de eerste keer dat ze het de avond tevoren al zeggen. Normaal wachten ze tot 's morgens. Jammer genoeg zijn er geen sneeuwdagen in het schoolrooster ingepland, dus zullen ze in april een vrije dag moeten inleveren.
Toen ik thuis kwam hadden Tim en Niels het nog niet gehoord dat de school gesloten zou zijn, dat was hun dus welkom nieuws.

Ook TC3 was dicht, en mijn les ging vanavond niet door. Vorige week ging het niet door omdat de lerares ziek was. Ik ben benieuwd of we het in moeten halen.


Het terras gisteravond...


En vanmorgen...

Vanmorgen werden we om 7 uur al wakker van de sneeuwschuiver die onze oprit kwam schoonvegen. We hebben met iemand afgesproken die automatisch de oprit komt vegen als er sneeuw ligt. Voor een prijs natuurlijk, maar er zou geen beginnen aan zijn om het met de hand te doen, en met een sneeuwblazer zou je ook uren bezig zijn.

Ik heb een paadje naar het kippehok gegraven, hun deur zat half dichtgesneeuwd, de kippen keken af en toe over de muur van sneeuw.

Ook het dak van hun buitenhok heb ik zo goed mogelijk de sneeuw vanaf gehaald. Het zijn maar dunne latten, en die stonden nogal krom onder het gewicht.

Vanmorgen voor en na het ruimen van de trap:


Halverwege de dag konden we weer opnieuw beginnen.

De hondjes wisten vanmorgen niet wat ze er van moesten denken. Ze gingen eerst even snel naar buiten voor hun behoefte, en later nam ik ze een voor een even mee. Eerst Kibbels, ze probeerde alleen op het pad te lopen dat ik uitgegraven had. Die diepe sneeuw vond ze drie keer niks. Ze draaide zich om en ging de trap op om naar binnen te gaan. Normaal moet ik haar zowat mee slepen om haar binnen te krijgen.

Bitz rende keihard door de sneeuw, en ze lijkt het "zwemmen" in diepe sneeuw wel leuk te vinden. Toen opeens was ze er zo moe van dat ze niet meer verder kon of wilde, en heb ik haar terug gedragen.

Het staartje van Kibbels:


Kibbels:


Bitz:




Ik heb een stukje met de sneeuwschoenen gelopen, maar het was veel zwaarder dan de vorige keer. Wel een goede beenoefening!


Niels heeft een tijdje met me buiten gespeeld, en vanmiddag hebben Tim, Niels en ik een "sneeuwhut" gemaakt. Ze hebben pas geleden op tv een programma gezien over hoe je in de winter buiten kan overleven als je ergens gestrand bent.
Eerst gingen we onder de dennebomen schuilen waar het niet waaide. Ze zagen ook wel dat dat de beste plek was om te schuilen. Daarna maakten we achter in de tuin een grote berg sneeuw met een holte erin om te schuilen. We waren toch blij dat we daar niet echt in hoefden!

Lekker thuis zijn op zo'n dag krijgt vandaag een sterretje.

8 Comments:

Blogger Petra said...

Poeh hey, wat een berg sneeuw!!!
Heb genoten van de foto's.
Zo anders dan bij ons nu.
Wat een vrolijkerd die Bitz he? Lekker heen en weer sjesen;-)

8:25 p.m.  
Blogger kastelke said...

Heerlijk, zo'n sneeuwpret! En zelfs de grootste tiener wordt dan weer even kind. ;-)

2:57 a.m.  
Blogger Petra said...

Ha ha ha, die hondjes!!! Cosmo vindt het ook prachtig buiten, hoewel hij toch liever op de schoongemaakte straten loopt. De rest is hier ook ijs, hij glijdt erop uit, dat voelt natuurlijk niet lekker. Leuk ook even ge-MSN-t te hebben!

7:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mega he. Ook wij zijn net als jullie aan het uitgraven geweest vandaag. Lijkt me niet echt makkelijk lopen die schoenen of wel..?

3:11 a.m.  
Blogger Annemiek said...

Petra; lekker bergje sneeuw he? Bitz is wel een sjeser ja, je lacht je rot.

Elke; en ook de volwassene wordt weer even kind :)

Wendy; je moet de temperatuur er eigenlijk even bij voelen, dan ben je niet meer jaloers :)

Petra; jammer dat het ijs is bij jullie. Ja, dat MSNen was wel even leuk.

Petra vD; die sneeuwschoenen lopen zich in deze diepe sneeuw best moeilijk, maar toch nog een stuk gemakkelijker dan met gewone schoenen of laarzen.

10:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wow wat een sneeuw. Het heeft toch altijd wel iets sprookjesachtig. Geweldig die filmpjes ! Heb er om moeten lachen. Ivo heeft op wintertraining in Elverum ooit geleerd hoe hij een iglo moest maken en heeft er vervolgens ook in geslapen.Ik vind sneeuw leuk, maar daarna gauw de warmte weer in hahaha. Fijn weekend !

10:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Waw, wat een berg sneeuw, zeg! Ook hier sneeuw, maar me dunkt dat het bij jullie toch hoger ligt!

Wat een leuke hond, die Blitz. Je zag hem haast niet meer... Grappig, die filmpjes!

Groetjes,

12:49 p.m.  
Blogger Annemiek said...

Mary-Ann; dat lijkt me toch niks om in zo'n iglo te moeten slapen. Niet uit vrije wil!

Hilde; ja grappig he, dat ze zo verdwijnen in de sneeuw :)

9:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?