zaterdag, februari 10, 2007

Sneeuw wandelen

Niels was vanmorgen een graadje zieker dan gisteren en heeft bijna de hele dag op de bank gelegen. Hij eet en drinkt wel goed, en heeft maar lage koorts, hopelijk is hij gauw weer beter. Er heerst wel wat, een van de basisscholen was gisteren gesloten omdat er zo veel zieke kinderen waren.

Kibbels maakte er ondertussen misbruik van door een lekker warm en zacht plekje te vinden!


Vandaag mijn sneeuwschoenen eens uitgeprobeerd die ik met kerst gekregen had. Ik had het nog nooit eerder gedaan, en het viel me reuze mee. Ik dacht dat je met zo'n tennisrackets onder de voeten heel klungelig zou lopen, maar het loopt zich heerlijk. Doordat er pinnen onder zitten kun je ook prima berg op en af zonder uit glijden.


De sneeuwschoenen.

Overal in het bos waren er plekken waar de herten op zoek naar eten zijn geweest:


De herten zelf waren nergens te bekennen.


De beek is bevroren, hoewel er wel nog water onder het ijs doorstroomt.

Het was niet zo extreem koud vandaag als het geweest is, en lekker de buitenlucht in krijgt een sterretje.

(Ik weet eigenlijk niet wat "snow shoeing" in het Nederlands is, en ik maak er maar sneeuw wandelen van).

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Annemiek, ik denk dat je met sneeuwwandelen aardig in de buurt komt. Wel ideaal die schoenen. Mooi sterretje weer. Sterkte voor Niels...heerlijk toch als er dan zo'n hondje bij komt liggen. Fijne zondag verder !

2:29 a.m.  
Blogger kastelke said...

Als je ziek bent kan het ook zo fijn zijn als je hond(jes) lekker dicht bij je komen liggen. In ieder geval hoop ik dat Niels zich snel weer beter voelt, en dat er nog voldoende sneeuw blijft vallen de komende tijd, zodat je heerlijk kan genieten van je sneeuw-wandel-schoenen!

10:14 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier zie je die plaatsen ook waar herten zoeken naar eten. Ze komen zelfs dicht bij de huizen. Mooi gezicht is dat.

1:39 a.m.  

Een reactie posten

<< Home

Who links to my website?